Głupie żarty: pizza pod numerem 112

Cztery piąte telefonów wykonywanych pod numer 112 to fałszywe zgłoszenia lub żarty wynika z doświadczeń lubelskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

Od końca ubiegłego roku zgłoszenia wszystkich osób z całego województwa lubelskiego, które dzwonią pod numer 112, są przyjmowane przez Centra Powiadamiania Ratunkowego.

Telefon odbiera operator numerów alarmowych. To on decyduje czy zgłoszenie jest zasadne czy nie. Jeśli tak, to powiadamia dyspozytora pogotowia ratunkowego, policji lub straży pożarnej.

Blisko 80 procent telefonów dzwoniących do Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest bezzasadna. Dzwoniący pytają o taksówkę, próbują zamówić pizzę czy proszą o podanie zgubionego nr PIN do karty. Albo po prostu chcą porozmawiać. Rekordzista dzwonił pod nr 112 aż 150 razy jednej nocy.

Jednak pozostałe 20 procent to zgłoszenia, które trzeba potraktować poważnie. Chodzi o zagrożenie życia, wypadki czy pożary.

Kiedy dzwonimy pod nr 112 zazwyczaj łączymy się z operatorem po 8-9 sekundach. Jednak jeśli potrzebujemy interwencji konkretnej służby to nadal można też dzwonić bezpośrednio po policję, pogotowie czy straż pożarną.

Więcej: http://lublin.gazeta.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH