Eksperyment: wystarczyła zmiana słowa i lekarze zużywali więcej mydła Lekarze, którzy widzieli napis o chronieniu swoich pacjentów, zużywali więcej mydła. Fot. Archiwum

W jednym z amerykańskich szpitali przy części zlewów pojawił się nowy napis przypominający o myciu rąk. Wystarczyła zmiana jednego słowa i lekarze zaczęli zużywać więcej mydła.

Wyniki badań za New York Times podaje Gazeta Wyborcza. Na starych, standardowych tabliczkach widniał napis: "myjąc ręce, chronisz siebie przed chorobami". Autorzy badania wymienili je w wybranych oddziałach na nowe z informacją: "myjąc ręce, chronisz swoich pacjentów przed chorobami".

Po pewnym czasie badacze zmierzyli poziom zużycia mydła. Okazało się, że lekarze i pielęgiarki, czytający nowe tabliczki, zużyli go zdecydowanie więcej. W tych oddziałach zużycie mydła wzrosło o 45 proc. Badacz stwierdził, że ma to do czynienia z faktem, że personel medyczny zaczął staranniej myć ręce.

Naukowiec zdradza, że chodzi o tzw. mechanizmy pomocy, który uaktywnia się, gdy opiekujemy się kimś od nas słabszym i zależnym. Wtedy dajemy z siebie więcej.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.