Eksperci: jak możemy zdrowo "przejeść" święta FOT. Fotolia; zdjęcie ilustracyjne

Aby biesiadowanie przy suto zastawionym świątecznym stole było zdrowe, należy pamiętać, aby się nie przejadać. Niektóre dania warto "odchudzić" - radzą eksperci.

Jak przekonuje w Gazecie Wyborczej Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyczka z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie musimy pamiętać, że święta trwają dwa dni. Dlatego nie powinniśmy próbować wszystkiego tylko dlatego, że stoi na stole. Należy też zrezygnować z dodatkowych "zapychaczy", np.  chleba. 

Na talerz dobrze nakładać małe porcje i jeść powoli. Dietetycy radzą też, aby do sosów i sałatek, zamiast tłustego majonezu czy śmietany, dodać jogurt naturalny. Ostrzegają ponadto przed nadmiernym spożywaniem jaj, szczególnie żółtek (najwyżej trzy na śniadanie wielkanocne). 

Osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu powinny też unikać ciast na margarynie, z dużą zawartością cukru (np. mazurków). 

Dobrze jest zrezygnować ze słodzonych i gazowanych napojów - w ich miejsce lepiej wybrać herbaty owocowe i wodę z cytryną. Należy pamiętać, że picie podczas jedzenia prowadzi do rozrzedzenia soków trawiennych. Popijanie posiłków utrudnia więc trawienie. Dlatego lepiej pić przed jedzeniem, a po jedzeniu odczekać co najmniej 20 min.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH