Dynia: dlaczego warto wprowadzić ją do diety? Dynia ma niewiele kalorii - 10 dag dostarcza zaledwie 28 kcal Fot. Flickr (CC BY 2.0)

Rozpoczął się sezon na dynie. Jest ona wskazana dla osób pragnących zdrowo schudnąć lub mających problem z nadciśnieniem. Ponadto wspomaga odkwaszanie organizmu i wzmacnia układ odpornościowy.

Dynia ma niewiele kalorii - 10 dag dostarcza zaledwie 28 kcal. Zawiera natomiast sporo witaminy B2 - średnio 0,11 mg co stanowi ok. 10 proc. dziennego zapotrzebowania. Dostarcza także sporo B-karotenu; w 100 g dyni znajduje się 426 μg witaminy A, co jest równowartością dziennej normy dla dzieci i połową zapotrzebowania dla dorosłych - informuje tvn24.pl

Jest bogata także w składniki mineralne: w 100 g znajduje się aż 340 mg potasu, 21 mg wapnia i 44 mg fosforu. Nie zawiera natomiast sodu.

Warto jeść także jej pestki, ponieważ każda z nich jest małą skarbnicą cennych składników. W 100 g pestek znajdziemy aż 550 mg magnezu (ok. 150 proc. dziennego zapotrzebowania), 1174 mg fosforu (168 proc. dziennego zapotrzebowania), 4,49 mg manganu (214 proc. dziennego zapotrzebowania) i 7,64 mg cynku (80 proc. zapotrzebowania w przypadku kobiet i 50 proc. w przypadku mężczyzn).

Dynia nie jest natomiast polecana diabetykom ze względu na wysoki indeks glikemiczny (IG=75).

Więcej: www.tvn24.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH