Drobne zmiany w diecie wychodzą na zdrowie

Proste zmiany w codziennej diecie, wprowadzenie do niej niektórych produktów może obniżyć ciśnienie krwi i wzmocnić serce. Przykładem może być arbuz.

Według naukowców z uczeni z Florida State University arbuzy obniżają ciśnienie krwi u osób z nadwagą i dzięki temu chronię je przez zawałem serca. Potwierdziły to badania trwające 12 tygodni, którego wyniki zostały opublikowane na łamach American Journal of Hypertension, (wzięło w nim udział 13 otyłych mężczyzn i kobiet).

Według autorów badania siłą arbuza jest zawartość aminokwasu L-citrulline (cytrulina). W organizmie przekształca się on w L-argininę, która powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych.

Ale nie tylko arbuzy wspierają dobrą kondycję układu krążenia. Do warzyw i owoców obniżających nadciśnienie należą m.in. żurawina, aronia, jarzębina, czosnek, rokitnik, brokuły, pomidory, szpinak i seler.

Więcej: www.dziennik.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH