Dr Google to nie najlepszy pomysł

Miliony Polaków nie chcą tracić czasu na wizytę u lekarza i decydują się na porady "specjalistów" z internetu. Piotr Nogal z agencji Vacaloca, odpowiedzialnej za projekt "Pogromcy mitów medycznych", przyznaje, że jest to zdecydowanie szybsze rozwiązanie, jednak nie zawsze rozsądne.

Piotr Nogal z agencji Vacaloca oraz Mateusz Flis z portalu eDoktor24.pl przyznają, że jakiś czasu temu analizowali fenomen poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w sieci i ustalili, że na pewno jedną z przyczyn są trudności w dostępie do specjalisty.

Badacze przyznają, że korzystanie z pomocy medycznej w internecie ma sens, jednak tylko wtedy, gdy naprawdę doskonale wiemy, co nam dolega. Drugim warunkiem jest zwrócenie się z prośbą o poradę do konkretnego serwisu, czy też specjalisty, a nie poleganie na opinii anonimowych internautów. Jest to możliwe na przykład wtedy, gdy mamy konkretne wyniki badań, niepodważalne dane. Np. w przypadku badań radiologicznych, jest to zupełnie normalne, że konsultacje odbywają się właśnie taką drogą.

Tymczasem najczęstszy błąd, jaki popełniamy, to zaufanie kompletnie niesprawdzonym źródłom. Często w dodatku klienci dr Google płacą za takie informacje.

Więcej: www.polskieradio.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.