Dobry sen staje się miarą sukcesu wśród menedżerów Dobry sen staje miarą sukcesu wśród menedżerów. Fot. Archiwum

Coraz więcej Niemców cierpi na bezsenność - wykazały badania przeprowadzone przez niemiecką kasę chorych DAK. W porównaniu z rokiem 2010 na zaburzenia snu skarży się 66 proc. więcej badanych. Dotyczy to osób aktywnych zawodowo w wieku od 35 do 65 lat.

Rozwiązanie tego problemu jest trudne - mówi prof. Jörg Lindemann z laboratorium snu w Ulm, jednej z 300 tego typu placówek w Niemczech. Przyczyny mogą być różne, a w czasach cyfryzacji dochodzą nowe. Tylko jednym z problemów jest zbyt długie przesiadywanie przed komputerem, tabletem czy smartfonem. To szczególnie ważne dla młodych osób. Badania naukowe wskazują, że 45 proc. nastolatków korzysta ze smartfonu w łóżku, 23 proc. z nich nawet częściej niż 10 razy w ciągu nocy.

W społeczeństwie, w którym zdrowy sen wyszedł z mody, i panuje przekonanie, że każdy menedżer powinien mało spać, powoli następuje zmiana - komentuje Deutsche Welle . Zwraca uwagę, że ”New York Times” pisał niedawno: ”Sen jest nowym symbolem statusu”. Na miejscu menedżera, któremu wystarcza kilka krótkich drzemek, pojawił się wyspany biznesmen. Założyciel Amazon Jeff Bezos opowiadał, że jako młody programista kładł sobie poduszkę koło komputera. Teraz przyznaje, że akcjonariusze koncernu zyskują, kiedy on sam śpi po 8 godzin. Dobry sen stał się miarą sukcesu.

Czytaj: www.dw.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.