Dietetyczki radzą co jeść, by zniwelować stres i niepokój Wśród działających dobroczynnie produktów dietetyczki wymieniają także tłuste ryby Fot. Fotolia

Żółtka jaj wspomagają koncentrację, grzyby mogą okazać się słońcem na talerzu - jak wskazują Rachel Kelly i Alice Mackintosh, autorki książki "The Happy Kitchen: Good Mood Food", remedium na niektóre dolegliwości znajdziemy w spiżarni.

Rachel Kelly i Alice Mackintosh wskazują co warto jeść, aby zmniejszyć różne dolegliwości.

"Wiele osób odrzuca żółtka jaj w obawie, że zawierają zbyt dużo tłuszczu, jednak w rzeczywistości są one skarbnicą składników, które doskonale odżywiają mózg. Żółtka zawierają m.in. cholinę, witaminę pamięci - wyjaśniają dietetyczki.

W przypadku pogorszenia nastroju warto z kolei sięgnąć po makrelę. Jak wskazują ekspertki, tłuste ryby pomogą, głównie ze względu na dużą zawartość kwasów tłuszczowych omega3.

"Zdrowe kwasy tłuszczowe są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu, pozwalają utrzymać jego zdrowie, wspierają również produkcję neuroprzekaźników, które wpływają na regulację naszych emocji, pamięci, koncentracji. Tłuszcze te, wspomagają również zmniejszanie stanów zapalnych. Niektóre badania wykazują, że mogą one w większym stopniu występować u osób z depresją" - wyjaśniają dietetyczki.

Innym sposobem na poprawę nastroju jest dodanie do potraw szafranu.

"Jedną z naszych złotych zasad dobrego nastroju jest dodanie większej ilości ziół i przypraw do dań. Wśród nich szafran zajmuje szczególne miejsce. Niektóre badania wskazują, że może on nawet konkurować ze środkami medycznymi. Niestety, jest to kosztowna przyprawa. Jednak już sam jego zapach wpływa zbawiennie na nastrój, można go stosować zarówno do dań, jak i napojów np. herbaty" - zachęcają autorki książki.

Jeśli nie radzimy sobie z nadmiernym stresem, w szczególności jego skutkami, które mogą przejawiać się w postaci niepokoju, do diety warto włączyć słodkie ziemniaki. "Uwielbiamy słodkie ziemniaki, nie tylko dlatego, że świetnie smakują, ale również dlatego, że dostarczają składników odżywczych niwelujących poczucie niepokoju, czyli magnez i witaminę B6. Warto sięgnąć po nie, kiedy czujemy jakieś napięcie albo lęk" - tłumaczą autorki.

Jeśli zaś doskwiera nam brak słońca, a tym samym witaminy D, co również może objawiać się pogorszonym nastrojem, warto sięgnąć po grzyby, np. pieczarki czy grzyby shiitake.

"Choć nic nie zastąpi słońca, to pieczarki czy grzyby shiitake są jednak źródłem witaminy D. Zatem warto po nie sięgać, szczególnie w okresach jesienno-zimowych, gdy nasza ekspozycja na słońce jest zdecydowanie mniejsza" - zalecają Rachel Kelly i Alice Mackintosh.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH