Coca-Cola wydała prawie 120 mln USD na działalność w dziedzinie zdrowia Coca-Cola wydała prawie 120 mln USD na działalność w dziedzinie zdrowia. Fot. Shutterstock

W ciągu ostatnich pięciu lat wydaliśmy prawie 120 mln USD na działania na rzecz zdrowia - czytamy w opublikowanym we wtorek (22 września) komunikacie Coca-Coli, oskarżanej o finansowanie naukowców umniejszających wagę wpływu złej diety na otyłość Amerykanów.

Coca-Cola, największy na świecie producent słodzonych napojów, uruchomiła także stronę internetową, na której ma umieszczać szczegóły dotyczące prowadzonych przez nią badań i współpracy z ekspertami.

Z opublikowanego komunikatu wynika, że na badania naukowe producent słynnego napoju, a także m.in. Sprite'a i Powerade'a, wydał 21,8 mln USD, a na współpracę w dziedzinie "zdrowia i dobrej kondycji" - 96,8 mln USD.

W sierpniu koncern zapowiedział, że jego działania w ramach programów na rzecz zdrowia i współpracy ze specjalistami będą bardziej przejrzyste. Deklaracja ta podyktowana była krytyką, która spłynęła na firmę po artykule dziennika "New York Times" na temat finansowania przez Coca-Colę wpływowych ekspertów. Mieli oni propagować przesłanie, że "aby utrzymać zdrową wagę, trzeba więcej ćwiczyć, a mniej martwić się o ograniczenie kalorii". Zdaniem ekspertów, na których powoływał się "NYT", celem firmy było odwrócenie uwagi od opinii, że słodzone napoje odpowiadają za nadwagę Amerykanów.

Jak informuje agencja AP, dyrektor Coca-Coli na Amerykę Północną Sandy Douglas przyznał, że firma jest świadoma braku wiarygodności swoich działań na rzecz walki z otyłością. Podkreślił jednak, że to dopiero "pierwszy krok".

Douglas poinformował też, że Coca-Cola utworzyła specjalny zespół doradczy, którego zadaniem jest planowanie działań firmy na rzecz zdrowia.

W ramach walki z otyłością obywateli w USA pojawiały się propozycje wprowadzenia zakazu sprzedaży słodzonych napojów w szkołach oraz opodatkowania tych produktów. Jednak jak pisał w sierpniu "NYT", Coca-Cola "przekazała wtedy 3 mln USD na stworzenie programu sprawności fizycznej w 60 miejskich ośrodkach kultury. Inicjatywa, by opodatkować napoje gazowane, upadła".

Sprzedaż gazowanych napojów w USA spada od dziesięciu lat. Powodem tego są alarmujące opinie na temat kalorycznej żywności oraz rosnąca popularność napojów dietetycznych, a także wody.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.