Co jeść, żeby schudnąć? Jak o dawna twierdzą dietetycy, jemy za mało owoców.

Awokado, zielona herbata, jogurt, borówki i mleko czekoladowe, to najlepsi sprzymierzeńcy w walce z dużym brzuchem - donosi serwis MSNBC.

Do produktów, które powinny zagościć w menu osób chcących latem pochwalić się zdrowo wyglądającym brzuchem należą: owoce awokado - zawierające tłuszcze jednonienasycone, zielona herbata, jogurty, borówki, a także mleko czekoladowe.

Korzystny wpływ spożywania awokado potwierdziły badania opublikowane w pismach Diabetes Care i Obesity. Wynika z nich, że osobom jedzącym te owoce udało się zgubić więcej tkanki tłuszczowej niż osobom spożywającym tyle samo kalorii, a mniej tłuszczów jednonienasyconych. Do podobnych wniosków doprowadziły badania przeprowadzone na małpach. Okazało się wówczas, że brzuchy zwierząt, których dieta zawierała tłuszcze jednonienasycone, były o 30 proc. mniejsze niż w przypadku zwierząt, które jadły tłuszcze trans powstające podczas utwardzania olejów roślinnych.

Prozdrowotne właściwości zielonej herbaty są z kolei znane od wieków. Warto pamiętać, że napój ten przyspiesza również spalanie tkanki tłuszczowej. Analiza opublikowana w piśmie Medicine & Science in Sports & Exercise wykazała, że picie każdego dnia trzech filiżanek zielonej herbaty przyspiesza metabolizm, dzięki czemu spalamy o około 30 kalorii więcej. Owo działanie herbata zawdzięcza m.in. obecności silnego przeciwutleniacza - galusanu epigallokatechiny (EGCG).

Kolejnym produktem wyróżnionym przez naukowców jest kasza pszeniczna - bulgur. Pół szklanki tego tureckiego przysmaku zawiera więcej błonnika i mniej kalorii niż inne produkty zbożowe. Dzięki temu pomaga regulować poziom insuliny i, jak podejrzewają badacze z Uniwersytetu Kuopio w Finlandii, pobudza kurczenie się komórek tłuszczowych.

Gdy już osiągniemy zamierzone rezultaty, co do spalania tkanki tłuszczowej, satysfakcję może popsuć nam wzdęty brzuch. Dobrze wówczas sięgnąć po jogurt probiotyczny, który pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelit i poprawia ich pracę - radzi amerykański specjalista ds. żywienia David Grotto.

Aby nie utracić wypracowanego efektu nie powinniśmy jednak zapominać o wysiłku fizycznym. Przy tej okazji warto spojrzeć przychylnym okiem na borówki, gdyż zawarte w nich przeciwutleniacze poprawiają krążenie krwi, przez co dostarcza ona mięśniom więcej tlenu.

– Sprawia to, że ćwicząc mniej się męczymy, a więc nasz wysiłek może być bardziej intensywny i trwać dłużej – wyjaśnia Leslie Bonci, ekspert w zakresie dietetyki sportowej w Centrun Medycznym przy Uniwersytecie w Pittsburgu.

David Grotto zauważa ponadto, że po intensywnym wysiłku możemy pozwolić sobie na wypicie mleka czekoladowego. Badania dowiodły bowiem, że u piłkarzy, którzy po treningu pili ten smaczny napój, mięśnie regenerowały się lepiej niż w przypadku tych, którzy pili napoje izotoniczne, wyrównujące poziom wody i elektrolitów w organizmie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH