Co jeść na dobranoc? Czyżby dieta miała wpływ na bezsenność? Fot. Fotolia

Istnieje wiele czynników, które mogą doprowadzać do bezsenności, w tym: zaburzenia stężenia cukru we krwi, niedobory pokarmowe, stres, nadczynność tarczycy - przyznaje dietetyk Gillian McKeith. Dla spokojnego snu równie ważna, co wygodne łóżko, jest właściwa dieta.

Niedobory pokarmowe, szczególnie w zakresie magnezu, witamin B6 i B3 oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych - to, jak wyjaśnia na łamach swojej książki "Encyklopedia żywienia" Gillian McKeith, zaledwie kilka przyczyn bezsenności.

- Magnez jest potrzebny do rozluźnienia mięśni i nerwów, a witamina B6 i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe biorą udział w wydzielaniu w mózgu substancji niezbędnych, by się odprężyć - pisze McKeith.

Aby poprawić jakość swojego snu, ceniona dietetyk zachęca do zwrócenia szczególnej uwagi na kilka produktów, które mogą pomóc nam uporać się z bezsennością.

- Jedz sałatę - mleczny sok w sałacie zawiera laktucynę, związek podobny do opium, który może wywoływać sen i odprężenie. Zielone warzywa, ponieważ zawierają magnez, pierwiastek odgrywający ważną rolę w rozluźnianiu mięśni. Jedz jarmuż, brokuły, brukselkę, kapustę, cykorię. Inne źródła magnezu to pełne ziarno, orzechy, nasiona - wyjaśnia McKeith.

W diecie zapewniającej zdrowy i spokojny sen ważne są również produkty bogate w trypofan, przekształcany w mózgu w melatoninę, hormon snu. - Znajduje się on w kurczaku, pestkach dyni, brązowym ryżu, grochu, rybach, produktach z owsa, tuńczyku, figach, bananach. Wieczorem warto zaserwować sobie owsiankę - owies ma właściwości uspokajające i regenerujące. Poza tym produkty pełnoziarniste - są bogatym źródłem witamin z grupy B, potrzebnych do zapewnienia energii i prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego - dodaje dietetyk.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH