Po emisji dokumentu, w którym nieuleczalnie chory mężczyzna wypija truciznę i umiera, brytyjska telewizja BBC jest szeroko krytykowana za rzekome propagowanie śmierci na życzenie.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, chodzi o film „Decydując się na śmierć” pokazany 13 czerwca przez kanał BBC2 a wyprodukowany przez finansowaną ze środków publicznych telewizję BBC.

Film pokazuje ostatnią drogę 71-letniego brytyjskiego milioner z branży hotelarskiej cierpiącego na nieuleczalne stwardnienie zanikowe boczne, który przed obiektywami kamer zdecydował się wypić śmiertelną mieszankę barbituranów w oferującej legalnie pomoc w samobójstwie szwajcarskiej klinice. Wcześniej zrobiło to już 100 innych zamożnych Brytyjczyków i ponad 1100 osób z całej Europy.

Dzień po emisji filmu, przeciwna eutanazji organizacja The Care Not Killing zażądała od brytyjskich resortów zdrowia i kultury wszczęcia śledztwa w sprawie sposobu, w jaki BBC przedstawiła wspomagane samobójstwo. W opinii organizacji, korporacja propaguje je.

Więcej: www.gazeta.pl Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH