Badanie: drożdżówki przekąską najchętniej wybieraną przez uczniów Dzieci najchętniej kupują słodkie przekąski, najczęściej - drożdżówki (51 proc. pytanych). Fot. Klearchos Kapoutsis,Greece/Wikimedia Commons

Drożdżówki to przekąska, którą uczniowie najchętniej kupują w drodze do lub ze szkoły - wynika z badań. Słodkie bułki są wybierane dwukrotnie częściej niż owoce i dziesięciokrotnie częściej niż warzywa pakowane jako przekąski.

Jak wynika z badania instytutu ARC Rynek i Opinia, aż 63 proc. uczniów kupuje produkty spożywcze w drodze do lub ze szkoły przynajmniej raz w tygodniu. Co czwarty uczeń (27 proc.) nie kupuje żadnych produktów spożywczych w drodze do lub ze szkoły. Pozostali korzystają z oferty sklepów od czasu do czasu: 38 proc. 1-2 razy w tygodniu, 11 proc. codziennie.

Dzieci najchętniej kupują słodkie przekąski. Najczęściej wybierają drożdżówki (51 proc.), batony, wafelki (41 proc.), a do picia wodę (43 proc.), soki i nektary (41 proc.). Stosunkowo rzadko kupują napoje gazowane (26 proc.).

Niespełna co trzeci uczeń wybiera w sklepie spożywczym kanapki, sałatki i surówki (29 proc.), a warzywa pakowane jako przekąski co dwudziesty (5 proc.).

Zdecydowana większość uczniów (74 proc.) jada śniadanie przed wyjściem do szkoły. Jednak ponad jedna czwarta uczniów nie zjada żadnego posiłku przed wyjściem (26 proc.).

Wśród uczniów podstawówek posiłki w szkole codziennie je 73 proc., wśród gimnazjalistów - 69 proc., zaś wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych - 59 proc.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 11-14 lipca, na reprezentatywnej próbie 922 mieszkańców Polski, w wieku 15-55 lat. Udział w badaniu wzięły osoby z gospodarstw domowych, w których są uczące się osoby do 18 roku życia.

Jak już pisaliśmy, od września zmienią się zasady żywienia w szkołach - w szkolnych sklepikach uczniowie znowu będą mogli kupić m.in. drożdżówki, których sprzedaży zakazano z początkiem zeszłego roku szkolnego. Nie będą jednak mogły być zbyt słodkie ani przygotowywane z głęboko mrożonego ciasta. Nadal ważnym elementem żywienia uczniów będą kanapki.

Poza tym w ofercie sklepików znajdą się m.in. sałatki i surówki, mleko, napoje zastępujące mleko (np. sojowe i kokosowe), produkty mleczne (np. jogurty i serki homogenizowane) oraz produkty zastępujące mleczne (na bazie soi, ryżu, owsa, orzechów lub migdałów).

W sprzedaży będzie też naturalna woda mineralna nisko- lub średniomineralizowana, woda źródlana i stołowa, soki owocowe, przeciery oraz musy owocowe i warzywne bez dodatku cukrów i soli oraz niedosładzane koktajle owocowe i warzywne na bazie mleka lub napojów je zastępujących.

Nowe rozporządzenie resortu zdrowia, które wchodzi w życie wraz z początkiem nowego roku szkolnego, zmienia regulację dotyczącą sklepików i stołówek, która obowiązywała w minionym roku szkolnym. Przepisy wprowadzone przez poprzedni rząd od początku budziły wiele kontrowersji, oceniano je jako zbyt restrykcyjne - zabraniały np. kanapek z białego pieczywa i słodzenia herbaty cukrem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.