Badania: pogoń za promocjami kończy się otyłością Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Handel ma bardzo często niezdrowe artykuły spożywcze w promocjach. Dlatego łowcy okazji mają nadwagę, czy są wręcz otyli. Ten związek stwierdzili naukowcy z brytyjskiej fundacji Cancer Research UK.

Ich praca badawcza wykazała, że połowa całej nabywanej czekolady, chipsów, popcornu i innych chrupków była kupiona po okazyjnych cenach. Dla autorów badań jest to niepokojące także dlatego, że nadwaga jest wysokim czynnikiem ryzyka 13 rodzajów nowotworów. Eksperci domagają się więc, by ustawowo ograniczyć tego rodzaju sklepowe oferty.

W trakcie badań naukowcy przeanalizowali dane pochodzące z 16 tys. brytyjskich gospodarstw domowych, uwzględniając dokonywane zakupy oraz czynniki demograficzne i socjo-ekonomiczne oraz wzrost i wagę osób robiących zakupy.

W grupie, która szczególnie często sięgała po promocje, 72 proc. ludzi miało nadwagę. W grupie, która rzadziej sięgała po artykuły z promocji nadwagę miało 64 proc. Jeszcze większa była rozbieżność między osobami, które były otyłe , czyli miały dużą albo chorobliwą nadwagę. Odsetek otyłych łowców okazji był tam o 28 proc. wyższy niż w grupie osób, która rzadziej sięgała po artykuły z promocji.

Produkty, które znalazły się w koszykach łowców okazji zawierały generalnie więcej cukru i mniej błonnika niż w zakupach innych konsumentów.

Linda Bauld, ekspertka ds. prewencji z Cancer Research UK, komentując wyniki badań podkreśla, że w promocjach oferuje się ludziom ogrom kuszących, ale niezdrowych produktów spożywczych i napojów. Przy tak niskich cenach czekolady, słodyczy i lemoniady nikogo nie powinno dziwić, że ludzie kupujący artykuły z promocji mają dużo większe prawdopodobieństwo utycia.

Czytaj: dw.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.