Akcja "Mam kota na punkcie mleka" potrwa do jesieni Fot. Fotolia

W akcji promującej regularne spożywanie mleka "Mam kota na punkcie mleka" wzięło udział ponad 263 tys. dzieci z 2,5 tys. szkół całej Polski.

- Pod względem liczby dzieci i szkół biorących udział w akcji nasza kampania osiągnęła już swój cel - wyjaśniła Iga Krysa z biura prasowego programu.

Jak podano w środę (22 kwietnia) podczas konferencji prasowej, już ponad 80 proc. dzieci uczestniczących w kampanii ma świadomość, że nabiał jest ważnym składnikiem diety, a prawie połowa z nich codziennie pije mleko.

- Rezultaty badań świadczą o tym, że mleczna edukacja przynosi konkretne efekty. Dzieci są coraz bardziej świadome tego, w jaki sposób powinny się odżywiać. Cieszy nas, że ta wiedza przekłada się na ich faktyczne wybory żywieniowe i w codziennym uczniowskim jadłospisie coraz częściej goszczą produkty nabiałowe - podkreśliła Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka.

Wskazana przez ekspertów dawka dla dzieci to 3-4 porcje nabiału dziennie. - Jedna porcja to np. szklanka mleka lub kefiru, kubeczek jogurtu albo dwa plasterki sera żółtego - wyjaśniła dietetyk Joanna Jankowska.

Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy czy spotkania z dziećmi w formie "mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują też nauczyciele i rodzice.

Kampania ruszyła w 2012 r. i ma potrwać do jesieni br. Jest prowadzona przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, a współfinansowana przez Unię Europejską, rząd polski oraz Fundusz Promocji Mleka.
 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.