Akcja "Mam kota na punkcie mleka" potrwa do jesieni Fot. Fotolia

W akcji promującej regularne spożywanie mleka "Mam kota na punkcie mleka" wzięło udział ponad 263 tys. dzieci z 2,5 tys. szkół całej Polski.

- Pod względem liczby dzieci i szkół biorących udział w akcji nasza kampania osiągnęła już swój cel - wyjaśniła Iga Krysa z biura prasowego programu.

Jak podano w środę (22 kwietnia) podczas konferencji prasowej, już ponad 80 proc. dzieci uczestniczących w kampanii ma świadomość, że nabiał jest ważnym składnikiem diety, a prawie połowa z nich codziennie pije mleko.

- Rezultaty badań świadczą o tym, że mleczna edukacja przynosi konkretne efekty. Dzieci są coraz bardziej świadome tego, w jaki sposób powinny się odżywiać. Cieszy nas, że ta wiedza przekłada się na ich faktyczne wybory żywieniowe i w codziennym uczniowskim jadłospisie coraz częściej goszczą produkty nabiałowe - podkreśliła Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka.

Wskazana przez ekspertów dawka dla dzieci to 3-4 porcje nabiału dziennie. - Jedna porcja to np. szklanka mleka lub kefiru, kubeczek jogurtu albo dwa plasterki sera żółtego - wyjaśniła dietetyk Joanna Jankowska.

Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy czy spotkania z dziećmi w formie "mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują też nauczyciele i rodzice.

Kampania ruszyła w 2012 r. i ma potrwać do jesieni br. Jest prowadzona przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, a współfinansowana przez Unię Europejską, rząd polski oraz Fundusz Promocji Mleka.
 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH