Ogólnopolska kampania "Servier - wyłącz raka!"

Ogólnopolska kampania profilaktyczno-edukacyjna "Servier - wyłącz raka!" organizowana jest w tym roku już po raz trzeci, a jej hasłem jest: "Kolonoskopia jest super". Oficjalnie została zainaugurowana 12 kwietnia.

Celem kampanii jest promocja profilaktyki chorób nowotworowych, zwiększenie świadomości społecznej Polaków na temat czynników ryzyka tych chorób nowotworowych i zagrożeń z nimi związanych.

- W tegorocznej odsłonie kampanii głównym celem jest podkreślanie roli profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem kolonoskopii jako badania ratującego życie oraz przełamywanie związanego z nim społecznego tabu - informują organizatorzy.

Działania prowadzone w ramach kampanii mają zachęcać Polaków do przezwyciężania lęku przed kolonoskopią, która jest nowoczesnym i bezpiecznym badaniem, umożliwiającym obejrzenie wnętrza i ocenę błony śluzowej całego jelita grubego oraz podkreślać, że kolonoskopia daje szansę na całkowite usunięcie zmian nowotworowych na wczesnym etapie rozwoju choroby. Profilaktyczna kolonoskopia może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego nawet o 60-90 proc.

Kampania kierowana jest do ogółu społeczeństwa, ale z uwagi na charakter schorzenia, działania adresowane są przede wszystkim do osób znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka, ze względu na:
• wiek powyżej 50 lat
• obciążenia genetyczne
• wystąpienie raka jelita grubego w rodzinie
• nieprawidłową dietę
• niską aktywność fizyczną
• palenie tytoniu,
• nadużywanie alkoholu.

W tym roku kampania „Kolonoskopia jest super!” będzie widoczna w przestrzeni publicznej dzięki wykorzystaniu wiat przystankowych na terenie wybranych największych miast Polski jako nośników grafiki zachęcającej do wykonania profilaktycznej kolonoskopii.

Dodatkowo w internecie pojawi się przekaz w formie krótkich filmów z udziałem ekspertów, artystów, sportowców oraz dziennikarzy, a w dziesięciu miastach w Polsce odbędą się wykłady na temat profilaktyki raka jelita grubego kierowane do słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Prelekcję uzupełni możliwość skorzystania z konsultacji lekarskich oraz odbycia edukacyjnego spaceru w modelu imitującym wnętrze jelita grubego, by zobaczyć jak wyglądają zmiany nowotworowe oraz dowiedzieć się, w jaki sposób można im zapobiegać.

Patronat merytoryczny nad kampanią objęły Polska Unia Onkologii i Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej.

Partnerzy kampanii: Europa Colon Polska, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Stomijne Pol-ilko, Fundacja Onkologiczna - Alivia, Fundacja Rak'n'Roll.

Więcej informacji: www.wylaczraka.pl i na profilu www.facebook.com/wylaczraka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.