Certyfikat jakości dla portalu wiedzy Fundacji "SM-walcz o siebie" Na zdj. Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM-walcz o siebie.

Portal wiedzy dla osób żyjących ze stwardnieniem rozsianym "Szkoła Motywacji", którego twórcą jest Fundacja "SM-walcz o siebie", został nagrodzony certyfikatem jakości Laur Eksperta. Znalazł się także w finale Sukcesu Pisanego Szminką.

"SM-walcz o siebie" od ośmiu lat zrzesza środowisko osób chorych na stwardnienie rozsiane, ich rodzin i przyjaciół. Działaniom wprost do pacjentów służy portalem e-learningowym Szkoła Motywacji. (szkola-motywacji.pl), który zrzesza specjalistów medycznych, klinicystów i ekspertów chcących podzielić się swoją wiedzą. Do dziś na portalu znalazło się ponad 250 filmów, w których eksperci wyjaśniają, jak można się w Polsce leczyć, jak żyć z chorobą i wiele innych - czytamy w komunikacie nadesłanym przez Fundację do redakcji.

Głównym założeniem portalu było polepszenie oceny relacji na linii pacjent-lekarz, co ma bezpośrednie przełożenie na zadowolenie z życia i właściwą projekcję terapii.

W połowie 2018 roku przeprowadzono badanie społeczne dotyczące oceny lekarza prowadzącego przez pacjentów (Maison&Partners CAWI, na próbie 358 osób). Dzięki wiedzy, którą zdobyli w ostatnim czasie chorzy, większość badanych ocenia swojego lekarza pozytywnie (60 proc. osób odpowiedziało "bardzo dobrze" lub "raczej dobrze"). Zmniejszyła się również liczba osób negatywnie oceniających lekarza: obecnie jest to jedynie 9 proc., zaś w 2016 było to 14 proc..

Z zakresu umiejętności i kompetencji lekarza najwyżej oceniana jest uprzejmość - 82 proc osób bardzo dobrze lub raczej dobrze ocenia tę cechę. Prawie 75 proc. osób pozytywnie ocenia jasność komunikacji oraz kompetencje i wiedzę merytoryczną. 62 proc. osób pozytywnie ocenia przekazywanie informacji.

W badanej próbie Szkoła Motywacji osiągnęła, po roku działania portalu, najwyższy wynik w znajomości spontanicznej - nazwę portalu wpisała prawie 1/3 osób. Wśród osób, które słyszały o Szkole Motywacji, znaczna większość, prawie 80 proc., odwiedziła kiedyś portal. Z kolei w grupie odwiedzających, ponad połowa zarówno odwiedza stronę, jak i ogląda filmy na niej umieszczone przynajmniej raz na miesiąc. Ważną informacją jest fakt, że 75 proc. osób nieznających Szkoły Motywacji wyraża chęć odwiedzenia tego portalu. Zarówno osobom znającym, jak i nieznającym portalu, podoba się idea Szkoły Motywacji, uważają ją za potrzebną inicjatywę, a materiały na stronie za mogące dawać pomoc lub wsparcie. Takie zdanie ma prawie 80 proc. badanych.

Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM-walcz o siebie dzielenie się wiedzą jest dla niej sprawą priorytetową.

- Oprócz szerokiej komunikacji w mediach, fundacja wysyłała listy przewodnie i plakaty przekierowujące na strony Szkoły Motywacji do 128 oddziałów prowadzących programy lekowe. Informacja została wysłana również do partnerów instytucjonalnych, z zaproszeniem do bezpośredniego korzystania z nagrań, w tym do organizacji pozarządowych – 4761, ośrodków pomocy społecznej - 2389, urzędów miast i gmin - 2503; urzędów marszałkowskich - 15. Razem daje to 9668 odbiorców instytucjonalnych - podkreśla prezes Wieczorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.