Ranking szkół wyższych: Uniwersytet Medyczny w Łodzi wśród najlepszych Fot. Fotolia

Już po raz trzeci tygodnik Polityka opublikował ranking szkół wyższych. Podobnie jak przed rokiem Uniwersytet Medyczny w Łodzi zamyka pierwszą dziesiątkę polskich uczelni z indeksem 96.

Jak podkreśla Joanna Orłowska, rzeczniczka łódzkiego UMed-u, na wysoką pozycję w rankingu uczelnia pracuje od lat. Ma restrykcyjną politykę naukową i motywuje młodych naukowców do publikowania w prestiżowych czasopismach. Te publikacje to również miernik jakości prowadzonych badań naukowych - informuje Gazeta Wyborcza.

Za rok pozycja UMed-u w rankingu może być jeszcze wyższa, głównie za sprawą dwóch łódzkich naukowców. Kierujący Kliniką i Katedrą Hematologii prof. Tadeusz Robak może pochwalić się artykułem w prestiżowym The New England Journal of Medicine. Tekst "Bortezomib-Based Therapy for Newly Diagnosed Mantle-Cell Lymphoma" został opublikowany w marcu br.

Z kolei przed trzema tygodniami w Science Translational Medicine ukazał się tekst polskich i amerykańskich naukowców. Dr Wojciech Fendler z Kliniki Pediatrii, Onkologii, Hematologii i Diabetologii łódzkiego UMed-u opracował wraz z badaczami z Dana Farber Cancer Institute w Bostonie nowy test diagnostyczny wykonywany poszkodowanym w wypadkach związanych z promieniowaniem. Wyniki badania pozwalają określić, jak duża jest otrzymana dawka promieniowania już w dobę po wypadku oraz czy uszkodzenie szpiku jest na tyle poważne, że konieczny będzie jego przeszczep.

Więcej: http://m.lodz.gazeta.pl