W to, że innowacyjny produkt z Polski odniesie globalny sukces, wierzy 42 proc. rodaków - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA. Stosunkowo największe nadzieje Polacy wiążą z medycyną i farmacją oraz informatyką.

– Tak wysoki poziom sceptycyzmu społeczeństwa to ważny sygnał dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce – komentuje Norbert Kilen z On Board PR. – Warto nagłaśniać konkretne sukcesy polskich firm i ośrodków naukowych. Informacje o nich nie docierają do wszystkich, a brak ich świadomości utrudnia tworzenie sprzyjającego klimatu do powstawania nowych przedsięwzięć o globalnych ambicjach.

Większy optymizm deklarują młodzi. W grupie wiekowej 18-39 lat, na globalny sukces polskiej innowacji ma nadzieję ponad połowa ankietowanych. Z nadzieją patrzą w przyszłość także przedsiębiorcy i właściciele firm, wśród których aż 58 proc. wierzy w sukces Polski w perspektywie kilku lat. Podobne nadzieje wyrażają też osoby z wyższym wykształceniem (71 proc).

Z przeprowadzonych badań wynika, że branżą, z którą Polacy wiążą stosunkowo największe nadzieje jest medycyna i farmacja. Odpowiadając na pytanie o sektor, z którego mógłby pochodzić polski przełomowy produkt,  Polacy najczęściej (27 proc.) wskazywali właśnie dziedziny związane z tą branżą. Nieco dalej uplasowała się informatyka  i telekomunikacja uzyskując 25 proc. wskazań.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH