Udało się odnaleźć poszukiwany od wielu lat gen ALS6, związany z chorobą neuronów ruchowych (MND). Wraz z odkrytym w 1993 roku genem SOD1, genem ANG 2006, oraz genem TDP-43 który udało się odkryć w zeszłym roku, nowo odkryty gen FUS może pozwolić na lepsze zrozumienie choroby i opracowanie metod jej leczenia.

Można będzie na przykład dokonywać badań genetycznych osób z rodzin dotkniętych chorobą i sprawdzać, czy są nosicielami nieprawidłowej kopii oraz czy ich potomstwo może go odziedziczyć.

Choroba neuronów ruchowych(MND), zwana też stwardnieniem zanikowym bocznym (z angielska ALS, z łaciny SLA), chorobą Charcota i chorobą Lou Gehriga jest chorobą neurodegeneracyjną. Zwyrodnienie dotyczy neuronów ruchowych w mózgu oraz rdzeniu kręgowym. Dochodzi do zaniku mięśni rąk i nóg, a w konsekwencji upośledzenia ruchu całego ciała i śmierci. Zgon następuje zwykle po 3-5 latach od wykrycia pierwszych objawów schorzenia.

Choroba neuronów ruchowych nazywana jest chorobą Lou Gehriga, od nazwiska jej ofiary, słynnego amerykańskiego baseballisty. Obecnie najbardziej jej ofiarą jest sparaliżowany brytyjski astrofizyk Stephen Hawking, autor "Krótkiej historii czasu".