Chore dzieci, które są przez długi czas hospitalizowane w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie-Prokocimiu będą mogły skorzystać z nauczania za pomocą e-learningu. Ma to na celu wyrównanie szans edukacyjnych dzieci, które z uwagi na długotrwałą hospitalizację, mają utrudniony dostęp do wiedzy i nauki

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie oraz Zespół Szkół Specjalnych nr 3 (mieszczący się na terenie Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego) we współpracy ze szpitalem oraz koncernem hutniczym ArcelorMittal Polska rozpoczęły wdrożenie projektu nauczania dzieci metodą e-learningu w ramach zainicjowanej i rozwijanej przez Centrum e-Learningu AGH „Wirtualnej Akademii Umiejętności".

– Dzięki tej inicjatywie Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie jest pierwszą w kraju placówką, która otwierając się na nowe technologie, pozwoli dzieciom wyłączonym z powodu choroby z tradycyjnego systemu nauczania na nowoczesne i atrakcyjne przyswajanie wiedzy – mówi rzecznik szpitala.

Akademia Górniczo-Hutnicza zaoferowała dostęp do platformy e-learningowej  oraz wsparcie merytoryczne, a nauczyciele ze szpitalnej szkoły przygotowali scenariusze zajęć i materiały dydaktyczne z zakresu fizyki, historii i geografii Małopolski.

– ArcelorMittal zafundował dziesięć laptopów, a także routery, wielofunkcyjne urządzenie do drukowania, kopiowania i skanowania. W ten sposób, dzięki dostępowi do Internetu, dzieci przewlekle chore, które przez długie miesiące nie opuszczają szpitalnych sal będą mogły korzystać z zasobów edukacyjnych, kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. Pozwoli im to oderwać się od szpitalnej rutyny – tłumaczy Magdalena Oberc.

Nowoczesne technologie są od kilku lat wykorzystywane w różnych obszarach edukacji, jednak zwykle z e-learningu korzysta młodzież szkół średnich i wyższych. Tymczasem „Wirtualna Akademia Umiejętności” jest przystosowana również do poziomu kształcenia szkoły podstawowej i gimnazjalnej. Wdrażany projekt jest zatem unikatowy nie tylko ze względu na fakt, iż obejmuje dzieci przebywające w szpitalu, ale także z uwagi na wiek uczniów.

Zajęcia z nauczycielami będą odbywać się symultanicznie (czyli o tej samej porze w sieci zalogują się uczniowie i będą uczestniczyć w lekcji, koordynowanej przez nauczyciela) lub indywidualnie (nauczyciel korzystając z konkretnych narzędzi i programów prowadzi lekcję z jednym dzieckiem).

Inaugurację projektu zaplanowano na 1 czerwca, czyli w Dzień Dziecka. Świadomie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH