Gdańsk: czy student pierwszych lat medycyny może postawić rozpoznanie? W wykładach udział wzięło ponad 20 wykładowców reprezentujących jednostki dydaktyczne GUMed. Fot. Ting/Flickr.com (CC BY-NC-ND 2.0)

Fakultet o nazwie ''Czy student pierwszych lat medycyny może postawić rozpoznanie?'' przeznaczony dla studiujących na I i II roku Wydziału Lekarskiego polsko- i anglojęzycznego, cieszył się niesłabnącym zainteresowaniem studentów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Jak informuje uczelnia, pomimo iż wykłady odbywały się w bardzo nieatrakcyjnym terminie (czwartki i piątki późnym popołudniem), cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem studentów i dużą frekwencją.

Inicjatorami fakultetu są rektor prof. Janusz Moryś i prof. Krzysztof Narkiewicz, przy dużym wsparciu kadry akademickiej. Za cel fakultetu przyjęto pogłębienie integracji przedmiotów podstawowych z naukami klinicznymi.

W czasie zajęć szczególną uwagę poświęcano wskazaniu praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu nauk podstawowych w zrozumieniu mechanizmów powstawania chorób, ich objawów i powikłań oraz planowania diagnostyki i leczenia. Za przykłady posłużyły przypadki kliniczne opisujące najczęstsze choroby cywilizacyjne, jak udar mózgu, choroba wieńcowa i nowotwór płuc.

Zasadą zajęć było stopniowe przejście od informacji podstawowych (anatomii, fizjologii) do praktycznego ich wykorzystania (diagnostyka, leczenie inwazyjne, zapobieganie). Wszystkie bloki tematyczne podzielono na 10 wykładów, z których każdy prowadzony był przez reprezentanta innej jednostki dydaktycznej.

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH