Lekarz rodzinny o poradzie przez telefon - dobre rozwiązanie, działa nie od dziś Różnica polega na tym, że do tej pory nie było to świadczenie usankcjonowane prawnie Fot. Archiwum

Od 1 listopada weszły w życie przepisy rozporządzenia ministra zdrowia, według którego pacjenci będą mogli skonsultować się z lekarzem rodzinnym przez telefon.

Ministerstwo Zdrowia zakłada, że dzięki telefonicznym poradom uda się skrócić kolejki do lekarzy. Przez telefon pacjenci będą mogli przedłużyć recepty na leki przyjmowane na stałe lub skonsultować się w sytuacji niepokojących objawów. Ostateczna decyzja, czy pacjent musi stawić się w gabinecie, będzie należała do lekarza POZ - informuje Kurier Poranny.

Joanna Zabielska-Cieciuch z Białegostoku, lekarka rodzinna z Porozumienia Zielonogórskiego przypomina, że pomysł nie jest nowy, bo lekarze porad telefonicznych udzielają już od dawna. W jej przychodni od ponad roku istnieją procedury wskazujące jak postępować w wypadku telefonicznej porady. Udzielone w ten sposób zalecenia są odnotowywane w karcie pacjenta. Różnica polega na tym, że do tej pory nie było to świadczenie usankcjonowane prawnie.

Lekarka dodaje, że nie ma wątpliwości, iż z tych rozwiązań należy korzystać. Jednocześnie zastrzega jednak, że takie porady nie są dla wszystkich i nie stanowią wyjścia z każdej sytuacji.

Podkreśla również, że najczęściej udzielane są matkom, których dzieci są przeziębione, pacjentom z nadciśnieniem, i chorym przyjmującym leki na stałe, którzy zwracają się o przedłużenie recepty.

Więcej: poranny.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.