Regularnie przyjmowane suplementy witamin i minerałów mogą obniżyć ryzyko raka jelita grubego - informuje "Canadian Journal of Physiology and Pharmacology".
Rośnie świadomość Polaków dotycząca znaczenia racjonalnego odżywiania i zdrowego trybu życia. Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Gemius wynika, że aż 71 proc. badanych Polaków przywiązuje wagę do składu i jakości spożywanych produktów. Jednak tylko co dziesiąty z nich wie, czym jest "żywność funkcjonalna".
Zażywanie witamin garściami nie poprawia stanu naszego zdrowia, ani nie pomaga w odchudzaniu, może natomiast być szkodliwe i prowadzić do zwiększenia ryzyka zgonu - alarmuje Der Spiegel.
Podawanie suplementów witaminy A mogłoby zapobiec chorobom i śmierci setek tysięcy dzieci w krajach o niskich i średnich dochodach - informuje "British Medical Journal".
Zażywanie preparatów multiwitaminowych nie zmniejsza ryzyka zgonu z powodu choroby nowotworowej lub choroby serca - potwierdzają najnowsze wyniki badań, które publikuje pismo "American Journal of Epidemiology".
Minerały i witaminy są niezbędne do życia, ale przyjmowanie suplementów nie zawsze wychodzi na zdrowie - powiedział dr Jarosław Woroń z Zakładu Farmakologii Klinicznej Collegium Medicum UJ, podczas konferencji, która odbyła się 12 stycznia w Warszawie.
Osoby próbujące pozbyć się zbędnych kilogramów zapominają o dostarczaniu organizmowi niezbędnych ilości witamin i minerałów.
Sprzedaż preparatów witaminowych rośnie w tempie blisko 10 proc. rocznie - pokazują dane Monitora Zdrowia Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia.
Nawet jeżeli palisz, a zażywasz witaminę B, to jesteś mniej narażony na raka płuc - dowodzą europejscy naukowcy.
Uzupełnianie diety witaminami i wapniem redukuje ryzyko wystąpienia raka piersi - przekonują naukowcy z Amerykańskiego Związku Badań nad Rakiem.
zobacz inne>
zobacz inne >