Aż 56 proc. Polek, które były lub są w ciąży nie zmieniło nic w swoim żywieniu w tym okresie - wynika z badań TNS OBOP pt. "Polka w ciąży", których pierwszą część zaprezentowano na konferencji prasowej w Warszawie.
Rośnie świadomość Polaków dotycząca znaczenia racjonalnego odżywiania i zdrowego trybu życia. Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Gemius wynika, że aż 71 proc. badanych Polaków przywiązuje wagę do składu i jakości spożywanych produktów. Jednak tylko co dziesiąty z nich wie, czym jest "żywność funkcjonalna".
Przejadanie się przyspiesza starzenie mózgu, natomiast właściwe odżywianie aktywuje cząsteczkę, która może pomóc zachować jego młodość - wynika z badań, które publikuje pismo Proceedings of the National Academy of Sciences.
Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu rzadziej niż w innych rejonach kraju skarżą się na codzienny stres, a ponad 10 proc. twierdzi, że nie odczuwa go wcale - wynika z badania nawyków zdrowotnych mieszkańców Trójmiasta, przeprowadzonego przez Uniwersytet Gdański.
Miód to nie tylko smaczny element diety i domowy sposób na przeziębienie. Leki, w których składzie są substancje pochodzące z produktów pszczelich, są dziś stosowane w prawie każdej dziedzinie medycyny - przekonują specjaliści od apiterapii.
Na obniżenie poziomu złego cholesterolu lepiej działa jedzenie orzechów, soi czy owsianki, niż zmniejszanie ilości tłuszczu w pożywieniu - wynika z najnowszych badań na Uniwersytecie Toronto (UofT).
Nowy wypełniacz żywności zwiększy kruchość ciastek, wzbogaci naszą dietę o witaminy i makroelementy i będzie bezpieczny dla diabetyków.
Niedobór lub nadmiar soli w diecie ciężarnej ma negatywny wpływ na rozwój nerek płodu i może prowadzić w przyszłości do wystąpienia nadciśnienia u potomstwa - wynika z badań na szczurach, które publikuje "American Journal of Physiology - Renal Physiology".
Uboga dieta kobiety przed poczęciem dziecka stwarza ryzyko urodzenia malucha o niskiej wadze urodzeniowej oraz późniejsze ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 i otyłości u potomstwa - poinformowali naukowcy z Danii podczas tegorocznej Konferencji Związku Biologii Eksperymentalnej w Glasgow.
Codzienna umiarkowana aktywność fizyczna przez zaledwie kwadrans daje w walce z otyłością lepsze efekty niż odpowiednia dieta - podkreślają kanadyjscy badacze z Institut Canadien d'Information sur la Sante (ICIS) w raporcie "Otyłość w Kanadzie".
zobacz inne>
zobacz inne >