Ogólnopolska kampania "Servier - wyłącz raka!"

Warszawa, 31.05.2019

Ogólnopolska kampania profilaktyczno-edukacyjna "Servier - wyłącz raka!" organizowana jest w tym roku już po raz trzeci, a jej hasłem jest: "Kolonoskopia jest super". Oficjalnie została zainaugurowana 12 kwietnia.

Celem kampanii jest promocja profilaktyki chorób nowotworowych, zwiększenie świadomości społecznej Polaków na temat czynników ryzyka tych chorób nowotworowych i zagrożeń z nimi związanych.

- W tegorocznej odsłonie kampanii głównym celem jest podkreślanie roli profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem kolonoskopii jako badania ratującego życie oraz przełamywanie związanego z nim społecznego tabu - informują organizatorzy.

Działania prowadzone w ramach kampanii mają zachęcać Polaków do przezwyciężania lęku przed kolonoskopią, która jest nowoczesnym i bezpiecznym badaniem, umożliwiającym obejrzenie wnętrza i ocenę błony śluzowej całego jelita grubego oraz podkreślać, że kolonoskopia daje szansę na całkowite usunięcie zmian nowotworowych na wczesnym etapie rozwoju choroby. Profilaktyczna kolonoskopia może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego nawet o 60-90 proc.

Kampania kierowana jest do ogółu społeczeństwa, ale z uwagi na charakter schorzenia, działania adresowane są przede wszystkim do osób znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka, ze względu na:
• wiek powyżej 50 lat
• obciążenia genetyczne
• wystąpienie raka jelita grubego w rodzinie
• nieprawidłową dietę
• niską aktywność fizyczną
• palenie tytoniu,
• nadużywanie alkoholu.

W tym roku kampania „Kolonoskopia jest super!” będzie widoczna w przestrzeni publicznej dzięki wykorzystaniu wiat przystankowych na terenie wybranych największych miast Polski jako nośników grafiki zachęcającej do wykonania profilaktycznej kolonoskopii.

Dodatkowo w internecie pojawi się przekaz w formie krótkich filmów z udziałem ekspertów, artystów, sportowców oraz dziennikarzy, a w dziesięciu miastach w Polsce odbędą się wykłady na temat profilaktyki raka jelita grubego kierowane do słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Prelekcję uzupełni możliwość skorzystania z konsultacji lekarskich oraz odbycia edukacyjnego spaceru w modelu imitującym wnętrze jelita grubego, by zobaczyć jak wyglądają zmiany nowotworowe oraz dowiedzieć się, w jaki sposób można im zapobiegać.

Patronat merytoryczny nad kampanią objęły Polska Unia Onkologii i Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej.

Partnerzy kampanii: Europa Colon Polska, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Stomijne Pol-ilko, Fundacja Onkologiczna - Alivia, Fundacja Rak'n'Roll.

Więcej informacji: www.wylaczraka.pl i na profilu www.facebook.com/wylaczraka.