PAP/Rynek Zdrowia | 10-11-2010 18:01

Uzdrowiska ze wschodniej Polski będą się promować

Podmioty skupione w klastrze "Uzdrowiska-Perły Polski Wschodniej" rozpoczynają kolejny etap kampanii promującej ten sektor gospodarki.

W jej ramach odbędzie się m.in. kilka seminariów, pojawią się także reklamy w prasie ogólnopolskiej.

Jak poinformował dr Tomasz Soliński z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania (WSIiZ) w Rzeszowie, która koordynuję pracę klastra, jego przedstawiciele niedawno odwiedzili uzdrowiska m.in. w Niemczech, Austrii i Czechach.

– Wszystkie spostrzeżenia zamierzamy przenieść na nasz grunt. W tym celu planujemy kilka seminariów, podczas których wypracujemy m.in. dokładną strategię promocji klastra – dodał.

Soliński podkreślił, że na początku przyszłego roku zacznie działać internetowa platforma komunikacyjna, dzięki której możliwa będzie m.in. rezerwacja miejsc w sanatorium. Dzięki tej platformie, zamieszczonej na stronie internetowej uczestnicy klastra będą się kontaktować ze sobą, a także z przyszłymi klientami - poprzez wirtualne biuro turystyczne.

Wszyscy członkowie klastra, w tym m.in. sanatoria i współpracujące z nimi lokale gastronomiczne, będą mieć własne serwisy, stanowiące integralną część platformy. Każdy serwis będzie mógł zawierać np. sklep internetowy, galerię zdjęć, system ankiet oceniających dany podmiot.

Klaster "Uzdrowiska-Perły Polski Wschodniej" powstał w 2009 roku na mocy porozumienia przedsiębiorców oraz samorządów z gmin uzdrowiskowych. Działania Klastra są współfinansowane przez Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej. Klaster początkowo zrzeszał przedsiębiorców i samorządy z pięciu gmin uzdrowiskowych: Rymanów, Iwonicz-Zdrój, Horyniec-Zdrój z Podkarpacia i Busko-Zdrój oraz Solec-Zdrój ze Świętokrzyskiego, a także uczelnie: WSIiZ i Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu. Obecnie liczy ponad 20 podmiotów.