Ruda Śląska: izba przyjęć Szpitala Miejskiego otwarta po przebudowie Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej. Fot. Archiwum

Kosztem ponad 2,3 mln zł zakończono przebudowę izby przyjęć Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej. Wtorkowe otwarcie obiektu było też okazją do inauguracji kampanii edukacyjnej mającej zachęcić do korzystania z usług izby tylko w razie rzeczywistej potrzeby.

- Bardzo się cieszę, że mamy wreszcie nowoczesną izbę przyjęć na miarę XXI w. Mam nadzieję, że będzie ona bardziej przyjazna dla pacjentów, a personelowi ułatwi pracę - powiedziała prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic podczas wtorkowej (10 grudnia) uroczystości.

W ramach przebudowy w izbie przyjęć rudzkiego szpitala powstały cztery pokoje zabiegowe, trzy gabinety lekarskie, pokój badań USG i dwie sale obserwacyjne pacjentów, w tym jedna dla tych w najcięższym stanie. W izbie przyjęć znalazły się również sale: położnicza, ginekologiczna i neonatologiczna.

Przebudowa kosztowała ponad 2,3 mln zł, z czego 1,8 mln zł to pieniądze z budżetu miasta. Na czas przeprowadzenia prac budowlanych konieczne było ograniczenie przyjęć pacjentów, poza przypadkami bezpośredniego zagrożenia życia, oraz świadczeń w zakresie położnictwa i ginekologii. Pacjentów przejęły szpitale z Zabrza i Chorzowa.

Otwarcie izby przyjęć było także okazją do rozpoczęcia kampanii edukacyjnej "Pacjencie, pomyśl". - Naszym zadaniem jest leczyć pacjentów dobrze, a nie szybko, tak jak wiele osób trafiających na izbę przyjęć tego oczekuje. Dlatego chcemy zwrócić uwagę na to, że badania, diagnostyka i niezbędne procedury trwają. Nie da się tego przyspieszyć - podkreślił kierownik izby przyjęć dr Tomasz Underman.

Z danych szpitala wynika, że ponad 90 proc. uwag pacjentów na temat pobytu w izbie przyjęć dotyczy zbyt długiego oczekiwania na pomoc.

- Tak naprawdę jest to czas oczekiwania na wyniki badań, które często - by postawić trafną diagnozę - muszą być pogłębione, dokładnie przeanalizowane i ponawiane. To wszystko trwa - bierzemy odpowiedzialność za ludzkie życie, a nie pracujemy na akord. Czasami dochodzi do kuriozalnych sytuacji. Na przykład dotarła do nas skarga, że lekarz zbyt wolno chodził. Pojawiają się też pacjenci, którzy zgłaszają się tydzień po urazie czy z bólem zęba - dodał dr Tomasz Underman.

Kampania "Pacjencie, pomyśl" ma skłonić do zrozumienia specyfiki pracy izby przyjęć i zwrócić uwagę na to, że nie powinny tam szukać pomocy osoby, które mogą udać się ze swoimi dolegliwościami do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub skorzystać z nocnej opieki lekarskiej.

- Z naszych statystyk wynika, że 64 proc. osób, które są przez nas przyjmowane, w ogóle nie powinno trafić na izbę przyjęć - wskazała prezes Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej dr Katarzyna Adamek. 

Anna Gumułka

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.