Neuca nadal chce inwestować w segement przychodni Fot. archiwum

Neuca ocenia, że rynek hurtu aptecznego w 2016 r. wzrośnie o 1-3 proc. - poinformował PAP Piotr Sucharski, prezes Neuki. Spółka wydała na zakup przychodni w latach 2014-2015 ponad 37 mln zł i nadal chce inwestować w ten segment. Prezes podtrzymał, że dywidenda za 2015 r. powinna być wyższa rdr o 10-15 proc.

Neuca to dostawca produktów i usług na rynku zdrowia w Polsce, którego udział rynkowy w pierwszym półroczu 2015 roku wynosił 29,2%. Leki dystrybuowane przez Neuca pochodzą od ponad 700 producentów z całego świata. W skład Grupy wchodzi również m.in. Neuca Med, odpowiedzialna za rozwój biznesu w segmencie podstawowej opieki zdrowotnej.

Przychody Grupy zwiększyły się w pierwszym półroczu 2015 r. o 17% do 3,58 mld zł przy dynamice rynku hurtu aptecznego na poziomie 8%. W drugim kwartale przychody Spółki wzrosły o 9% do blisko 1,7 mld zł. W pierwszym półroczu 2015 r. Neuca wypracowała 54,4 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, o 51% więcej niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.