Wrocław: szpital nie powiadomił rodziny o śmierci pacjenta

Rodzina 76-letniego pacjenta Szpitala Specjalistycznego im. A. Falkiewicza we Wrocławiu dowiedziała się o jego śmierci dopiero podczas popołudniowych odwiedzin w lecznicy. Mężczyzna zmarł tego samego dnia we wczesnych godzinach porannych.

Szpital broni się przed zarzutami argumentując, że w karcie pacjenta nie było numeru telefonu do rodziny - informuje Gazeta Wrocławska.

Bliscy zmarłego twierdzą jednak, że pierwszego dnia pobytu chorego w szpitalu wspomniany numer podali. Rodzina skierowała też skargę do Funduszu. Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ zapowiada, że wystąpi do szpitala o wyjaśnienie sprawy.

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina natomiast, w karcie historii choroby powinno znajdować się imię i nazwisko osoby upoważnionej przez pacjenta do otrzymywania informacji o jego stanie zdrowia, a także dane umożliwiające kontakt z tą osobą. Za prawidłowe prowadzenie dokumentacji odpowiada osoba kierująca placówką.

Więcej: www.gazetawroclawska.pl Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH