Dyrekcja Centrum Medycznego "Dobrzyńska" planuje dyscyplinowanie pacjentów, którzy nie zgłaszają się na umówione wizyty.

Dyrektor Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej przy ul. Dobrzyńskiej Maciej Sokołowski obliczył, że w styczniu 2010 r. z umówionych wizyt zrezygnowało ok. 20 proc. zarejestrowanych pacjentów. Nie powiadomili o odwołaniu wizyty, więc terminy przepadły, a inni chorzy nie mieli szansy z nich skorzystać.

Tymczasem do niektórych poradni trzeba się umawiać z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Rekordy bije poradnia endokrynologiczna, która obecnie zapisuje chętnych na 2012 r.

– Zmieniając regulamin zakładu możemy zapisać zarówno prawa, jak i obowiązki pacjenta. Obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o rezygnacji z wizyty – wyjaśnia dyrektor.

Pacjent, który nie zgłosił się na umówioną wizytę, a chce się umówić się na kolejny termin do lekarza, będzie musiał postarać się o anowe skierowanie i ustawi się końcu kolejki.

Dyrekcja WZSOZ rozważa też informowanie pacjentów SMS-ami o wizycie. Znalazłoby się w nich m.in. przypomnienie o terminie i godzinie wizyty, zabraniu ze sobą wyników badań i dowodu ubezpieczenia. Oba pomysły będą przestawione na zebraniu rady społecznej lecznicy w marcu 2010 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH