Radomskie władze wraz ze spółką Port Lotniczy Radom SA chciałyby stworzyć bazę szkoleniową Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Tym bardziej, że tamtejsze lotnisko na Sadkowie jest szkoleniowym, a więc wprowadzone są tam i obowiązują pewne procedury związane z lotami szkoleniowymi.

LPR ma obecnie 16 filii rozsianych w kraju, w których załogi ratowników czekają na zgłoszenia o transporcie chorych. Dwie są na Mazowszu: w Warszawie i Płocku. W Radomiu zaś, zdaniem radnego Wiesława Wędzonki, mogłaby powstać stała baza szkoleniowa.

- Piloci będą musieli przeszkolić się do obsługi nowych śmigłowców. Do tego potrzeba odpowiedniej bazy, lotniska. A my mamy dwa lotniska, w Piastowie i na Sadkowie, oraz podstawowy atut: lokalizację w centralnej Polsce - argumentuje radny Wędzonka.

Pomysł ten popiera Czesław Jarosz, prezes spółki Port Lotniczy Radom SA, która stara się o uruchomienie lotniska cywilnego na Sadkowie, współużytkowanego z wojskiem.

- Naszym działaniom to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Umiejscowienie takiej bazy u nas byłoby jak najbardziej korzystne - mówi prezes. Dlaczego? Bo oba podmioty mogłyby się podzielić kosztami, które i tak trzeba ponieść: jak na przykład zakup urządzeń, dzięki którym samoloty będą mogły wykonywać loty w trudnych warunkach atmosferycznych.

Jarosz wyjaśnia, że jedno lotnisko jak najbardziej może mieć trzech gospodarzy.

- Jesteśmy zainteresowani pozyskaniem od wojska terenów od północnej strony pasa, baza mogłaby się posadowić od południa. Ważnym argumentem w rozmowie, czy to z ministerstwem, czy z LPR jest to, że Sadków jest lotniskiem szkoleniowym. No i prestiż lotniska by wzrósł. Baza szkoleniowa nie jest przedsięwzięciem czasowym. Pilotów i mechaników trzeba szkolić ciągle - mówi prezes Jarosz.

Zespół Informacji Prasowej i Publicznej w Urzędzie Miasta w Radomiu poinformał portal rynekzdrowia.pl, że póki co prezydent miasta Andrzej Kosztowniak czeka na wyznaczenie terminu spotkania z Minister Zdrowia Ewą Kopacz.

Do grudnia 2010 w Polsce będą latać 23 nowe śmigłowce typu EC-135 z francusko-niemieckim konsorcjum Eurocopter. Firma ma dostarczyć także symulator lotów, na którym piloci LPR będą się szkolić. I tu radomscy politycy upatrują szansy dla naszego miasta.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH