Turystyka medyczna po kryzysie: rośnie liczba zagranicznych pacjentów

Ceny świadczeń medycznych w Polsce wciąż są o kilkadziesiąt procent niższe w porównaniu z Niemcami czy Wielką Brytanią. Dlatego turystyka medyczna - po kryzysowym 2010 roku, gdy nastąpił spadek przychodów o 30 proc. - znowu będzie się rozwijać. Przed kryzysem, wpływy z leczenia zagranicznych pacjentów regularnie rosły, do poziomu ok. 900 mln zł rocznie.

- Najczęściej obcokrajowcy odwiedzają naszych stomatologów i chirurgów plastycznych. Są to także bywalcy uzdrowisk. Obecnie coraz częściej przebijają się inne dziedziny medycyny: ortopedia, chirurgia oka, rehabilitacja, kardiochirurgia czy bariatria - mówi Artur Gosk, prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

Amerykanie też zainteresowani
Wśród zagranicznych pacjentów, którzy przyjeżdżają do naszego kraju dominują Brytyjczycy, ale są także Szwedzi, Duńczycy oraz Niemcy. Jest szansa, że dołączą do nich Amerykanie. Izba podjęła próby nawiązania współpracy w zakresie kierowania pacjentów z USA na leczenie do Polski.

- Zaprosiliśmy do odwiedzenia Polski firmę ze Stanów Zjednoczonych, która specjalizuje się w wysyłaniu pacjentów na leczenie z USA do Ameryki Południowej i Azji. Przedstawiciele One Global Med zwiedzili szpitale Damiana i Medicover, Centrum Medyczne Carolina, Centrum Medyczne Mavit, Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancinie oraz Europejskie Centrum Zdrowia Otwock. Byli zadowoleni z tego, co zobaczyli - stwierdza Artur Gosk.

Dodaje, że Izba pozyskała też z Ministerstwa Gospodarki ok. 15 mln zł na promocję branży turystyki medycznej. Artur Gosk przypomina, iż jeszcze kilka lat temu, gdy resort przymierzał się do wskazania branż, które chciałoby objąć wsparciem, turystyki medycznej nie było w żadnych zestawieniach i analizach przygotowywanych dla tego ministerstwa przez instytucje zewnętrzne: - Potrzebny był dobry, zdecydowany lobbing, aby pokazać, że warto w tę branżę inwestować - zaznacza prezes IGTM.

Nie tylko leczenie
Pieniądze zostaną przeznaczone na udział w targach i innych imprezach promocyjnych, współpracę z zagranicznymi partnerami.

- Będą to działania budujące dobrą markę polskiej turystyki medycznej, nie tylko w zakresie leczenia, ale i uzdrowisk, spa i wellness. Możemy korzystać z doświadczeń innych państw europejskich, które postawiły na rozwój tej branży. Węgrzy, którzy mieli w tym zakresie duże wsparcie swojego rządu, stali się europejskimi potentatami w zakresie usług stomatologicznych - podkreśla Artur Gosk.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.