Turystyka medyczna po kryzysie: rośnie liczba zagranicznych pacjentów

Ceny świadczeń medycznych w Polsce wciąż są o kilkadziesiąt procent niższe w porównaniu z Niemcami czy Wielką Brytanią. Dlatego turystyka medyczna - po kryzysowym 2010 roku, gdy nastąpił spadek przychodów o 30 proc. - znowu będzie się rozwijać. Przed kryzysem, wpływy z leczenia zagranicznych pacjentów regularnie rosły, do poziomu ok. 900 mln zł rocznie.

- Najczęściej obcokrajowcy odwiedzają naszych stomatologów i chirurgów plastycznych. Są to także bywalcy uzdrowisk. Obecnie coraz częściej przebijają się inne dziedziny medycyny: ortopedia, chirurgia oka, rehabilitacja, kardiochirurgia czy bariatria - mówi Artur Gosk, prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

Amerykanie też zainteresowani
Wśród zagranicznych pacjentów, którzy przyjeżdżają do naszego kraju dominują Brytyjczycy, ale są także Szwedzi, Duńczycy oraz Niemcy. Jest szansa, że dołączą do nich Amerykanie. Izba podjęła próby nawiązania współpracy w zakresie kierowania pacjentów z USA na leczenie do Polski.

- Zaprosiliśmy do odwiedzenia Polski firmę ze Stanów Zjednoczonych, która specjalizuje się w wysyłaniu pacjentów na leczenie z USA do Ameryki Południowej i Azji. Przedstawiciele One Global Med zwiedzili szpitale Damiana i Medicover, Centrum Medyczne Carolina, Centrum Medyczne Mavit, Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancinie oraz Europejskie Centrum Zdrowia Otwock. Byli zadowoleni z tego, co zobaczyli - stwierdza Artur Gosk.

Dodaje, że Izba pozyskała też z Ministerstwa Gospodarki ok. 15 mln zł na promocję branży turystyki medycznej. Artur Gosk przypomina, iż jeszcze kilka lat temu, gdy resort przymierzał się do wskazania branż, które chciałoby objąć wsparciem, turystyki medycznej nie było w żadnych zestawieniach i analizach przygotowywanych dla tego ministerstwa przez instytucje zewnętrzne: - Potrzebny był dobry, zdecydowany lobbing, aby pokazać, że warto w tę branżę inwestować - zaznacza prezes IGTM.

Nie tylko leczenie
Pieniądze zostaną przeznaczone na udział w targach i innych imprezach promocyjnych, współpracę z zagranicznymi partnerami.

- Będą to działania budujące dobrą markę polskiej turystyki medycznej, nie tylko w zakresie leczenia, ale i uzdrowisk, spa i wellness. Możemy korzystać z doświadczeń innych państw europejskich, które postawiły na rozwój tej branży. Węgrzy, którzy mieli w tym zakresie duże wsparcie swojego rządu, stali się europejskimi potentatami w zakresie usług stomatologicznych - podkreśla Artur Gosk.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH