Konkurencja na tym rynku już jest duża, a uchwalenie dyrektywy w zakresie transgranicznej opieki zdrowotnej ułatwi podróże w celach medycznych w ramach ubezpieczenia. - Dlatego warto już dziś zadbać o swój wizerunek na rynku zagranicznym. To jest długofalowa, ale bardzo dobra inwestycja - zaznacza prezes Gosk.

Sama promocja nie wystarczy
Wiedzą o tym lecznice, które mają już wieloletnie doświadczenie w leczeniu obcokrajowców. Jedną z pierwszych polskich placówek, w której leczyli się pacjenci z zagranicy jest Centrum Medyczne Damiana w Warszawie, które powstało w 1996 roku. Centrum chce teraz rozszerzyć działalność, m.in. poprzez nawiązanie współpracy z profesjonalnymi podmiotami zajmującymi się turystyką medyczną.

- Od początku działalności jako pierwszy prywatny szpital w Warszawie prowadziliśmy Individual Medical Care dla obcokrajowców pracujących w Polsce, którzy posiadali ubezpieczenia międzynarodowych firm ubezpieczeniowych. Oni z kolei polecali nas swoim znajomym. Tak właśnie trafiali do nas pierwsi zagraniczni pacjenci - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Agnieszka Dziedzic-Pasik, dyrektor zarządzająca CM Damiana.

Druga duża grupa pacjentów Damiana to rodacy mieszkający na stałe zagranicą, którzy przy okazji pobytu w Polsce korzystają z usług medycznych. Wśród kobiet dominują zabiegi z chirurgii plastycznej, panowie najczęściej przyjeżdżają na leczenie ortopedyczne i laryngologiczne. Obecnie lecznica prowadzi rozmowy z dwoma agencjami, które zajmują się sprowadzaniem pacjentów do Polski. Byliby to przed wszystkim pacjenci ze Skandynawii.

W opinii dyrektor Agnieszki Dziedzic-Pasik, aby dobrze promować polską markę turystyki medycznej, nie wystarczy tylko sięgnięcie po dobre narzędzia promocji. Potrzebne jest stworzenie sieci sprawdzonych, prezentujących bardzo wysoki poziom lecznic.

Paszport do rozwoju

Warszawski szpital Medicover jest obecny na najważniejszym brytyjskim portalu poświęconym medycynie turystycznej, w którym informuje o usługach diagnostycznych, screeningowych oraz ortopedycznych.

- Wykorzystując wyszukiwarkę google prowadzimy też działania informacyjne na terenie Skandynawii oraz Niemiec. W przyszłości nie wykluczamy podobnych działań na rynkach wschodnioeuropejskich. Jesteśmy także członkiem Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej. Liczba cudzoziemców korzystających z usług naszego szpitala stale rośnie - informuje Anna Święcka-Głowacka, dyrektor ds. marketingu w Medicover.

Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.