Turystyka medyczna - jest wiele do zrobienia

Turystyka zdrowotna nie jest zjawiskiem nowym, ale w ostatnich latach zyskała na znaczeniu, stając się dla niektórych państw ważnym sektorem gospodarki. Na globalnej mapie usług medycznych widać także Polskę, która osiąga w tej branży coraz lepsze wyniki. Jednak potencjał możliwy do wykorzystania jest znacznie większy.

W gronie państw, które przyciągają zagranicznych pacjentów można dzisiaj wymienić m.in. Tajlandię, Indie oraz Turcję. W krajach tych przybyło wiele placówek medycznych z wykwalifikowanym personelem medycznym i dobrym sprzętem. W połączeniu z atrakcyjną ceną usług stworzyło to produkt przyciągający rzesze pacjentów.

Zainwestowały także w promocję i marketing - zarówno ten oparty na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, jak i na nowoczesnych rozwiązaniach. Pacjent może dzisiaj bez problemu znaleźć w Internecie strony poświęcone turystyce zdrowotnej.

Kilka lat temu w Polsce powstała Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej, a Ministerstwo Gospodarki umieściło turystykę medyczną w programie promocji 15 branż będących naszymi specjalnościami eksportowymi.

Jednak jak oceniają specjaliści z branży, na realizację projektu trwającego kilka lat przeznaczono zaledwie 4 mln złotych. Jest to zbyt mała kwota, by można mówić o chęci konkurowania z liderami rynku. Brakuje także centrów informacyjnych, w których zagraniczni pacjenci mogliby uzyskać informacje w rodzimym języku.

Standardem na rynku medycznym są także systemy informatyczne, które z jednej strony gromadzą informacje o pacjencie, a z drugiej są w stanie dystrybuować je w bezpieczny sposób poza teren placówek medycznych.

- Obecnie coraz bardziej popularne stają się internetowe usługi dla pacjentów takie jak możliwość umawiania wizyt (eRejestracja) czy odbierania wyników badań bezpośrednio ze strony szpitala. Z pewnością jest to też wyraźny znak dla naszych zagranicznych sąsiadów, że poziom obsługi medycznej w naszym kraju jest na europejskim poziomie i jakiekolwiek obawy związane z jakością leczenia w Polsce nie mają pokrycia w rzeczywistości - mówi Tomasz Grudzień z firmy CompuGroup Medical.

Polska oferta medyczna może się stać magnesem przyciągającym do naszego kraju Niemców, Skandynawów czy Brytyjczyków. Jeżeli pacjenci przyjadą do naszego kraju i będą zadowoleni ze świadczonych usług, to w przyszłości mogą wrócić lub polecić konkretną placówkę członkom rodziny i znajomym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH