Toruń: co dalej z Akademicką Przychodnią Lekarską?

Akademicka Przychodnia Lekarska płaci zbyt mało za wynajmowane pomieszczenia - uznały władze Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i zapowiedziały renegocjację umowy najmu. Studenci i pracownicy UMK niepokoją się o przyszłość przychodni.

Akademicka Przychodnia Lekarska, którą prowadzi Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy, z uniwersytetem ma już niewiele wspólnego - działa jak zwykła przychodnia, chociaż ze względu na położenie (przy ul. Gagarina) często korzystają z niej studenci i pracownicy UMK, ale na takich samych zasadach jak pozostali pacjenci.

Marcin Czyżniewski, rzecznik prasowy UMK, wyjaśnia, że pieniądze, które uczelnia dostaje za dzierżawę, czyli 100 tys. zł rocznie, nie pokrywają kosztów utrzymania - co roku trzeba dołożyć drugie tyle. Poza tym UMK jest w trudnej sytuacji finansowej i szuka oszczędności. Dlatego przygląda wszystkie tego typu umowy.

Zdaniem rzecznika, to że przychodnia przestanie istnieć, raczej nie wchodzi w grę, bo zarówno uczelni, jak i WOMP zależy, by dalej działała w tym miejscu. - Rozważamy trzy warianty. Pierwszy jest taki, że podpisujemy z WOMP nową umowę, drugi, że wypowiadamy obecnie obowiązującą i szukamy nowego dzierżawcy do prowadzenia przychodni. Trzeci to przejęcie jej przez uniwersytet - wyjaśnia.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.