To działa na klientów jak magnes, czyli centrum medyczne pożądanym najemcą Centrum Medyczne ENEL-MED w Kupcu Poznańskim.

Inwestorzy i właściciele prywatnych sieci medycznych coraz częściej lokalizują nowe placówki w galeriach handlowych. Deweloperzy i zarządcy nowego centrum handlowego często już w fazie projektowej planują wprowadzenie do obiektu placówki medycznej. Dla części sieci medycznych taki kierunek rozwoju jest wręcz priorytetowy.

Tworzenie nowych placówek medycznych w centrach handlowych nie jest jednak powszechną tendencją. Takie rozwiązanie ma również pewne niedogodności, co wyraźnie przedstawia rzecznik Grupy Medicover.

– Strategia Medicover w zakresie planowania i wyboru lokalizacji biur pod Centra Medicover uwzględnia przede wszystkim te miejsca, które spełniają nasze wymogi związane między innymi z zapewnieniem pacjentom poczucia pełnego komfortu, intymności i dyskrecji – tak ważne w procesie leczenia i diagnostyki – podkreśla Bartosz Maciejewski. – Tylko niektóre galerie handlowe spełniają wspomniane kryteria, a ich charakter oraz profil zazwyczaj nie przystają do specyfiki działalności medycznej – dodaje.

Kompleksowa oferta
Jednak dla innych sieci medycznych taki kierunek rozwoju jest wręcz priorytetowy, co spotyka się z pozytywnym odzewem właścicieli centrów handlowych. Przykładem może być łódzka Manufaktura.

– Nasze centrum przez cztery lata istnienia systematycznie poszerza swoją ofertę o propozycje związane z różnymi aspektami życia klientów, stąd zainteresowanie obecnością w naszych murach centrum medycznego. Usługi medyczne w naszym centrum wydają się zatem naturalnym kierunkiem rozwoju. Dzięki nim nasza oferta staje się kompleksowa – wyjaśnia Agnieszka Nowak, dyrektor marketingu Manufaktury.

Właśnie w łódzkiej Manufakturze miesiąc temu (6 kwietnia) otworzyło swoją kolejną placówkę Centrum Medyczne Enel-Med. Na oddziale o powierzchni blisko 1800 mkw. oferuje konsultacje z 33 dziedzin medycyny, pacjenci mogą także korzystać z pełnego zakresu usług stomatologicznych oraz wielu badań diagnostycznych (m.in. EKG, Holter, RTG kostny i stomatologiczny, USG). Całkowita wartość inwestycji wyniosła 8 mln zł.

Korzyści z lokalizacji
Enel-Med konsekwentnie stosuje strategię inwestowania w nowe przychodnie m.in w centrach handlowych. Był prekursorem tego rozwiązania, otwierając w 2004 roku pierwszy oddział w warszawskim Centrum Handlowo-Rozrywkowym Blue City. Obecnie posiada także placówki w stołecznej Arkadii, Kupcu Poznańskim, Galerii Krakowskiej, Arkadach Wrocławskich oraz od kilku tygodni w łódzkiej Manufakturze.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH