Te kampanie "1 proc." były najlepsze

Fundacje: Rodzin Adopcyjnych, Dziecięca Fantazja, Gajusz oraz stowarzyszenia: Wiosna, Łódzkie Hospicjum dla Dzieci, Wspierania Onkologii Unikorn zostały nagrodzone za najlepsze kampanie zachęcające do przekazywania 1 proc. podatku.

W piątek (8 kwietnia) rozstrzygnięto czwartą edycję konkursu „100 proc. z 1 proc.”, który zorganizowały Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Tygodnik Newsweek. Nagrodzono najlepsze kampanie zachęcające do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP).

Konkurs miał popularyzować ideę przekazania 1 proc. podatku na rzecz OPP, a także pokazać organizacjom, że warto się starać i poszukiwać najlepszych dróg dotarcia do podatników.

W kategorii Plakat ogólnopolski nagrodę otrzymała Fundacja Gajusz, pomagająca najciężej chorym dzieciom z województwa łódzkiego (prowadzi też hospicjum). Nagrodzona praca nawiązuje do fragmentu fresku Michała Anioła „Stworzenie Adama” – na plakacie stykają się dłonie dorosłego i dziecka, widnieje na nim hasło „Spójrz na to inaczej”.

W kategorii Prasa lokalna nagrodzono Stowarzyszenie Łódzkie Hospicjum dla Dzieci, opiekujące się 60 pacjentami. Zachęca ono do przekazania mu 1 proc. hasłem: „Najlepiej czuję się w domu”. Ma ono zwracać uwagę na dzieci, które dzięki drogiemu, specjalistycznemu sprzętowi, kupowanemu przez stowarzyszenie za środki z 1 proc., mogą przebywać w domu, zamiast w szpitalu.

W kategorii Prasa ogólnopolska zwyciężyło Stowarzyszenie Wspierania Onkologii Unicorn, pomagające chorym i ich rodzinom z Krakowa i okolic. W br. zachęca do przekazania 1 proc. hasłem: „Jest między nami chemia”, które ma zwracać uwagę na potrzeby chorego, jego prawo do życia rodzinnego i towarzyskiego oraz potrzeby jego najbliższych, którzy powinni wspierać pacjenta, pamiętając o własnych potrzebach.

W kategorii Spot radiowy zwyciężyła Fundacja Dziecięca Fantazja, która spełnia życzenia ciężko chorych dzieci. W nagrodzonym spocie ambasadorka kampanii Agata Młynarska opowiada o dzieciach, których życzenia zrealizowała fundacja. Hasło kampanii to „1 proc. podatku – 100 proc. dziecięcego uśmiechu”.

W ub. r. w ramach 1 proc. podatnicy przekazali OPP ponad 357,1 mln zł, o 23 mln zł mniej niż rok wcześniej, choć zdecydowało się na to więcej, bo aż 8 mln 623 tys. 928 osób, a więc 33 proc. podatników (rok wcześniej było to prawie 7,3 mln osób, czyli 28 proc. podatników).

Organizacją, którą Polacy obdarowali najhojniej, jest Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, która otrzymała 68,2 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.