Te kampanie "1 proc." były najlepsze

Fundacje: Rodzin Adopcyjnych, Dziecięca Fantazja, Gajusz oraz stowarzyszenia: Wiosna, Łódzkie Hospicjum dla Dzieci, Wspierania Onkologii Unikorn zostały nagrodzone za najlepsze kampanie zachęcające do przekazywania 1 proc. podatku.

W piątek (8 kwietnia) rozstrzygnięto czwartą edycję konkursu „100 proc. z 1 proc.”, który zorganizowały Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Tygodnik Newsweek. Nagrodzono najlepsze kampanie zachęcające do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP).

Konkurs miał popularyzować ideę przekazania 1 proc. podatku na rzecz OPP, a także pokazać organizacjom, że warto się starać i poszukiwać najlepszych dróg dotarcia do podatników.

W kategorii Plakat ogólnopolski nagrodę otrzymała Fundacja Gajusz, pomagająca najciężej chorym dzieciom z województwa łódzkiego (prowadzi też hospicjum). Nagrodzona praca nawiązuje do fragmentu fresku Michała Anioła „Stworzenie Adama” – na plakacie stykają się dłonie dorosłego i dziecka, widnieje na nim hasło „Spójrz na to inaczej”.

W kategorii Prasa lokalna nagrodzono Stowarzyszenie Łódzkie Hospicjum dla Dzieci, opiekujące się 60 pacjentami. Zachęca ono do przekazania mu 1 proc. hasłem: „Najlepiej czuję się w domu”. Ma ono zwracać uwagę na dzieci, które dzięki drogiemu, specjalistycznemu sprzętowi, kupowanemu przez stowarzyszenie za środki z 1 proc., mogą przebywać w domu, zamiast w szpitalu.

W kategorii Prasa ogólnopolska zwyciężyło Stowarzyszenie Wspierania Onkologii Unicorn, pomagające chorym i ich rodzinom z Krakowa i okolic. W br. zachęca do przekazania 1 proc. hasłem: „Jest między nami chemia”, które ma zwracać uwagę na potrzeby chorego, jego prawo do życia rodzinnego i towarzyskiego oraz potrzeby jego najbliższych, którzy powinni wspierać pacjenta, pamiętając o własnych potrzebach.

W kategorii Spot radiowy zwyciężyła Fundacja Dziecięca Fantazja, która spełnia życzenia ciężko chorych dzieci. W nagrodzonym spocie ambasadorka kampanii Agata Młynarska opowiada o dzieciach, których życzenia zrealizowała fundacja. Hasło kampanii to „1 proc. podatku – 100 proc. dziecięcego uśmiechu”.

W ub. r. w ramach 1 proc. podatnicy przekazali OPP ponad 357,1 mln zł, o 23 mln zł mniej niż rok wcześniej, choć zdecydowało się na to więcej, bo aż 8 mln 623 tys. 928 osób, a więc 33 proc. podatników (rok wcześniej było to prawie 7,3 mln osób, czyli 28 proc. podatników).

Organizacją, którą Polacy obdarowali najhojniej, jest Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, która otrzymała 68,2 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH