Świętokrzyskie: NFZ sprawdza, czy pacjenci są zadowoleni z opieki medycznej Fot. archiwum

Świętokrzyski OW NFZ przygotował dla pacjentów ankietę dotyczącą ich satysfakcji z porad lekarza POZ.

To pilotaż badania satysfakcji pacjentów. Na początek będzie można wyrazić swoją opinię o przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej. Pytań jest 22, ich wypełnienie zajmuje kilka minut. Fundusz chce wiedzieć m.in., jak długo trzeba czekać na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu, czy można się zarejestrować przez internet, a także czy łatwo dostać skierowanie do specjalisty. Ważne jest też podejście samego lekarza i pracowników przychodni. Pacjenci mogą ocenić, czy jest ono życzliwe, a informacje są podane w sposób jasny i zrozumiały.

Inspiracją do tego pytania były doświadczenia w jednym z oddziałów NFZ. Lekarze wypisywali tam tzw. zielone karty onkologiczne uprawniające do szybkiej diagnostyki i leczenia chorób nowotworowych. Problem w tym, że pacjenci uprawnieni do tej ścieżki nie zgłaszali się później do specjalistów. Oddział to sprawdził i okazało się, że pacjentom nikt w przychodni nie wytłumaczył, co mają zrobić z tą kartą.

W ankiecie pacjent nie podaje imienia i nazwiska. Może za to wskazać przychodnię, do której jest zapisany. Ankiety można wypełniać do 20 listopada. Są dostępne w siedzibie i na stronie internetowej NFZ oraz części urzędów. Być może jej wyniki będą miały wpływ na wysokość kontraktów.

Więcej: kielce.wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH