Sosnowiec: musieli zamknąć izby przyjęć, bo zaniedbali sprawozdawczość?

W SP Szpitalu Miejskim w Sosnowcu od stycznia zamknięto dwie izby przyjęć z powodu zbyt niskiego kontraktu. NFZ wyjaśnia, że o połowę niższa propozycja umowy na 2012 r. wynika z zaniedbań lecznicy.

Przedstawiciele Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ ujawnili podczas spotkania z samorządowcami z Sosnowca, że od marca do czerwca 2011 r. placówka w ogóle nie przysyłała do Funduszu danych o świadczeniach w swoich dwóch izbach przyjęć. Z tego powodu płatnik zaproponował jej na rok 2012 o połowę mniej środków, niż w ub. r. (770 tys. zamiast 1,4 mln zł), a dyrekcja zdecydowała o zamknięciu izb - informuje Gazeta Wyborcza.

Jacek Kopocz, rzecznik Śląskiego OW NFZ wyjaśnił, że przy kontraktowaniu izb przyjęć rola płatnika ogranicza się do prostego przeliczenia danych przez system. Dodał, że wynik był szczególnie niekorzystny dla Sosnowca, bo planując kontrakty, zgodnie z zarządzeniem prezesa NFZ, uwzględnia się jedynie pierwszych sześć miesięcy roku (w tym przypadku te, w których Szpital Miejski zaniedbał sprawozdawczość).

Zbigniew Swoboda, dyrektor szpitala przyznaje, że raportów nie było. Podkreśla jednak, że później, jeszcze przed rozstrzygnięciem konkursów, Fundusz odebrał z lecznicy kompletne dane. Zdaniem Swobody NFZ dobrze wiedział, że pacjentów zaopatrzonych w izbach przyjęć przybyło o 5 tys., a tych odesłanych po udzieleniu pomocy było 17 tys. (zaledwie o 5, a nie 50 proc. mniej niż w 2010 r.).

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.