Rynek abonamentowy nadal ma duży potencjał

Chcemy pozostać firmą rodzinną z polskim kapitałem. Nadal stawiamy na konsekwentny, organiczny rozwój spółki. Nie planujemy jej sprzedaży inwestorowi strategicznemu - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED S.A.

RZ: - Jeszcze w listopadzie br. w Warszawie ENEL-MED uruchomi Klinikę Medycyny Estetycznej. Z tą dziedziną Państwa spółka wcześniej nie była kojarzona. Nowy kierunek rozwoju?
Adam Rozwadowski: - Jest to raczej uzupełnienie całej naszej dotychczasowej aktywności i oferty. Zaczynaliśmy 21 lat temu od stomatologii. Później, mając zadowolonych pacjentów korzystających ze świadczeń stomatologicznych - a tym samym grupę docelową - postanowiliśmy rozszerzyć zakres usług o działalność ogólnomedyczną.

Teraz uznaliśmy, że nasi pacjenci powinni być nie tylko zdrowi, ale ważne jest także, by dobrze wyglądali. Oczywiście jest to nowy segment w naszej działalności, jednak tego rodzaju usługi kierujemy właśnie do wspomnianej już grupy docelowej - osób korzystających już z naszej oferty i usatysfakcjonowanych jej poziomem. Z drugiej strony, rzecz jasna zdajemy sobie sprawę z tego, że rynek szeroko rozumianej medycyny estetycznej jest ogromny oraz, z wielu powodów, perspektywiczny.

Chciałbym jednak zaznaczyć, że wchodzimy w tę część „sektora estetycznego”, w którym niezbędni są lekarze, między innymi w zakresie chirurgii plastycznej, ale także specjaliści stomatologii estetycznej czy dermatologii.

- Inwestycje wymagają kapitału. Jakie są jego źródła, poza Giełdą Papierów Wartościowych, na której jesteście od 2011 roku?
- Jak już wcześniej informowaliśmy, postanowiliśmy sprzedać wydzieloną część naszego przedsiębiorstwa, czyli siedmiu centrów diagnostyki obrazowej. Z tej transakcji uzyskaliśmy 59 mln zł. Ta kwota stanowi obecnie bazę finansowania naszych przedsięwzięć inwestycyjnych planowanych na lata 2014-2016.

Cały wywiad z Adamem Rozwadowskim: Pozostaniemy firmą rodzinną 

Planujemy otwarcie w przyszłym roku Centrum Medycyny Sportowej na stadionie Legii Warszawa. To także, podobnie jak w przypadku medycyny estetycznej, pewne rozszerzenie, a zarazem uzupełnienie naszej działalności. Zresztą nie jest to dla nas zupełnie nowy obszar. Z Także w 2015 roku planujemy otwarcie drugiej przychodni we Wrocławiu z zaawansowaną stomatologią, finalizujemy podpisanie umowy na uruchomienie placówki wieloprofilowej wraz z diagnostyką obrazową w Katowicach.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH