Rusza program promocji polskiej turystyki medycznej

Rusza program promujący usługi medyczne w Polsce wśród obcokrajowców. W ramach projektu, finansowanego ze środków unijnych, przygotowane zostaną materiały informacyjno-promocyjne, a polskie stoiska pojawią się na międzynarodowych targach branżowych.

Realizacją wartego 4 mln zł programu zajmuje się konsorcjum, w którego skład wchodzi: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) oraz firma Ameds Centrum.

Lider projektu dr Ada Kostrz-Kostecka podkreśliła w środę (30 maja) na konferencji prasowej, że program ma na celu promocję usług medycznych w Polsce dla turystów zagranicznych oraz będzie stanowił wsparcie dla polskich firm w stworzeniu i realizacji ujednoliconej koncepcji promocji tych usług na świecie.

Przypomniała, że Ministerstwo Gospodarki wybrało turystykę medyczną jako jeden z 15 najbardziej perspektywicznych polskich sektorów. Jej zdaniem Polska ma szansę stać się liderem w dziedzinie turystyki medycznej.

Kostrz-Kostecka wyjaśniła, że powodem zainteresowania polską medycyną ze strony zagranicznych pacjentów są - oprócz wysokiej jakości usług medycznych - różnice w cenie, które sięgają nawet do 80 proc. w stosunku do Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych. Poinformowała, że według szacunkowych danych wartość tego segmentu rynku w ubiegłym roku wyniosła ok. 800 mln zł, a liczba zagranicznych pacjentów - ok. 300 tys.

Jak przekonywała, Polska ma potencjał, aby pacjenci z zagranicy przyjeżdżali na operacje, do uzdrowisk, na rehabilitację. Dodała, że obecnie pacjenci z zagranicy korzystają w naszym kraju przede wszystkim z usług medycznych w zakresie chirurgii, chirurgii plastycznej oraz stomatologii.

Wyjaśniła, że w ramach projektu, który będzie realizowany do marca 2015 r., działania promocyjne zaplanowano w Danii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Przedsiębiorcy, którzy zgłoszą się do udziału w projekcie, mogą liczyć na dofinansowanie udziału w imprezach promocyjnych nawet do 75 proc. Pierwsze zgłoszenia złożyli już przedstawiciele m.in. prywatnych oraz publicznych placówek medycznych, uzdrowisk, a także biura podróży zajmujące się turystyką medyczną.

Zastępca dyrektora Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala w Łodzi dr Paweł Skoczylas podkreślił, że placówka ta, aby wykorzystać swój potencjał, może świadczyć też usługi komercyjne.

- Naszym zagranicznym pacjentom chcemy zaoferować usługi medyczne na najwyższym poziomie, a przede wszystkim pełną kompleksową obsługę kardiologiczną począwszy od szczegółowej diagnostyki, leczenia zachowawczego, zabiegowego, po pełną rehabilitację kardiologiczną - przekonywał Skoczylas.

W ramach projektu, PAIiIZ zajmie się organizacją udziału polskich firm w międzynarodowych konferencjach i wystawach branżowych oraz wizyt studyjnych dziennikarzy zagranicznych w Polsce. Ameds będzie prowadził nabór kandydatów do udziału w targach, misjach gospodarczych, szkoleniach oraz przygotuje materiały informacyjno-promocyjne (opracuje przewodnik nt. placówek medycznych w Polsce oraz film reklamowy). EuCP odpowiada natomiast za kontakty z Ministerstwem Gospodarki oraz prowadzi rozliczenia w ramach projektu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH