PwC rusza z badaniem satysfakcji pacjentów Fot. Archiwum

20 listopada ruszyło pierwsze w Polsce badanie satysfakcji pacjentów korzystających z publicznej opieki zdrowotnej (finansowanej przez NFZ), organizowane przez firmę PwC oraz DiA. Każdy pacjent może wyrazić swoją opinię na temat jakości świadczonych usług oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

W tym celu wystarczy wejść na stronę www.indeksochronyzdrowia.pl. i wypełnić umieszczoną tam ankietę.

Badanie ma na celu zebranie opinii pacjentów i ocenę funkcjonowania systemu ochrony zdrowia finansowanego ze środków publicznych na poziomie ogólnopolskim i regionalnym (poszczególnych województw). W ramach badania pacjenci oceniają 3 obszary opieki zdrowotnej: podstawową opiekę zdrowotną (np. lekarza rodzinnego), specjalistyczną opiekę zdrowotną oraz opiekę zdrowotną w szpitalach.

Uzyskane w ramach ankiety odpowiedzi zostaną wykorzystane w ramach większego projektu realizowanego przez PwC wspólnie z DiA o nazwie Krajowy Indeks Sprawności Ochrony Zdrowia.Ma on na celu zbadanie rzeczywistej skuteczności polskiego systemu ochrony zdrowia dzięki pozyskaniu mierzalnych i porównywalnych wskaźników, na których będzie można oprzeć debatę publiczną na ten temat.

PwC i DiA rozpoczęły pracę nad inicjatywą w ubiegłym roku, zapraszając uznanych ekspertów do procesu konsultacji. W styczniu br. ukazała się pierwsza edycja Krajowego Indeksu ujęta w formie publikacji.

Spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska związanego z ochroną zdrowia w Polsce i była punktem odniesienia dla wielu dyskusji.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH