Pomorskie: infolinia o kolejkach - na ile wiarygodne są podawane informacje?

Pacjenci korzystający z infolinii kolejkowej prowadzoną przez pomorski Oddział NFZ twierdzą, że pozyskane tam informacje nie zawsze są zgodne z rzeczywistością.

Gazeta Wyborca przywołuje wypowiedzi pacjentów, którzy na własnej skórze sprawdzili wiarygodność danych.

Zdarzało się, że różnica między czasem oczekiwania na wizytę u lekarza podawanym przez konsultantów NFZ, a tym realnym wynosiła ponad rok.  

Rzecznik Pomorskiego OW NFZ wyjaśnia przyczynę: - Trzeba pamiętać, że są to informacje o średnich czasach oczekiwania z ostatniego półrocza. Bo tylko takich Fundusz może zażądać. Zdarzają się też świadczeniodawcy, którzy przekazują Funduszowi informację o innym czasie oczekiwania niż pacjentowi - powiedział Mariusz Szymański.

Zwrócił uwagę, że rozbieżności dotyczą najbardziej obleganych świadczeń, np. endoplastyki, zaćmy czy endokrynologii.

- To może jakieś 30 procent danych. W pozostałych 70 procentach informacje przekazywane przez konsultantów są wiarygodne i pomocne -zapewnił.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH