Pacjenci: nie tak łatwo odwołać wizytę, najpierw trzeba się dodzwonić FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

Placówki ochrony zdrowia pomstują na niesolidnych pacjentów nieodwołujących wizyt do lekarzy, a chorzy się bronią. - Jak mamy to zrobić, jeśli do rejestracji nie można się dodzwonić? - pytają.

O problemie z niesolidnymi pacjentami nieodwołującymi wizyt toruński dziennik Nowości pisał w zeszłym tygodniu. - Kolejki do lekarzy byłyby mniejsze, gdyby pacjenci, którzy nie zamierzają skorzystać z wizyty, oddzwaniali albo przychodzili i wykreślali się z listy - usłyszeli dziennikarze w toruńskich przychodniach, w których szacują, że nawet co piąta taka wizyta przepada!

Teraz głos zabierają pacjenci i odpowiadają na zarzuty. - Jak mam odwołać wizytę, jeśli dodzwonienie się do rejestracji przychodni graniczy z cudem? - pyta jeden z czytelników Nowości, pacjent Wojskowej Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej z ulicy Dąbrowskiego w Toruniu. - Próbowałem odwołać wizytę u ortopedy, dzwoniłem dwadzieścia razy. Bez efektu!

- Dwadzieścia razy to mało! Pacjenci próbują i 200 razy - odpowiada Mariusz Jankowski, zastępca dyrektora placówki z ulicy Dąbrowskiego. - Realia są takie, że mamy 80 tysięcy kart pacjentów specjalistycznych, do tego 14,5 tysiąca pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej. Stanowiska do rejestracji są trzy, a po każdej rozmowie z pacjentem trzeba wyjąć jego kartotekę, ewentualnie dołożyć skierowanie, zapisać w systemie wizytę. To wymaga czasu.

Co ma więc zrobić pacjent? Według wicedyrektora uzbroić się w cierpliwość i dzwonić w godzinach popołudniowych.

Więcej: nowosci.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.