PPOZ: apel do pacjentów o sprawdzenie swojego statusu ubezpieczenia

Lekarze rodzinni z Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia rozpoczęli akcję informacyjną dla pacjentów pn. "Zielony czy czerwony? Oto jest pytanie". Kampania związana jest z aktualnym stanem danych w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych i wymaganą od 1 stycznia 2013 roku weryfikacją prawa pacjentów do ubezpieczenia.

W tym celu we wszystkich placówkach lekarzy rodzinnych z PPOZ dostępne są ulotki wyjaśniające, gdzie można uzyskać informacje o statusie ubezpieczenia wraz z adresami placówek Narodowego Funduszu Zdrowia i godzinami przyjęć oraz wskazówki, kto szczególnie powinien sprawdzić się w CWU.

Jak mówi doktor Bożena Janicka prezes PPOZ, "lekarze, testując platformę eWUŚ umożliwiającą dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), prowadzą spis wszystkich niepokojących zdarzeń, które uniemożliwiają pacjentom dostęp do świadczeń, ponieważ ich Pesel świeci się na czerwono".

- Publikujemy te spostrzeżenia ku przestrodze i dla rozpowszechnienia informacji, kto w sposób szczególny powinien sprawdzić się w CWU. Jednocześnie apelujemy do wszystkich pacjentów, aby sprawdzali się już teraz, nie czekając, aż zachorują - tłumaczy Janicka.

Z analiz tych wynika, że kolor czerwony świeci się najczęściej, gdy do ubezpieczenia nie zostało zgłoszone dziecko tuż po urodzeniu, kiedy rodzice zapomnieli ponownie zgłosić do ubezpieczenia uczące sie dzieci po ukończeniu 18 roku życia.

System może też nie potwierdzać uprawnień w przypadku młodych ludzi np.: studentów, którzy podejmowali pracę sezonową, a po jej zakończeniu nie zostali ponownie zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego przez rodziców. Kiedy pacjent zmieniał pracę i zapomniał ponownie zgłosić członków rodziny.

Konieczne jest też ponowne zgłoszenie członków rodzin emerytów i rencistów - bo o nich zapomniano przy zmianie legitymacji rencisty lub emeryta a także zgłoszenie pracowników i członków rodzin służb mundurowych.

Światło czerwone może zapalić się również wówczas, gdy brak jest potwierdzeń w CWU pacjentów - w ramach uzyskanych terminowo, czy bezterminowo poświadczeń z NFZ o prawie do świadczeń w Polsce - w ramach koordynacji - czyli z UE, bądź wówczas kiedy doszło do zwykłego zaniedbania urzędniczego, np. kadry nie dokonały poprawnie zgłoszenia do ubezpieczenia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.