PCK ma dość bezprawnego stosowania ich logo, m.in. przez apteki W małopolskim PCK jest gruby segregator pism i dowodów bezprawnego wykorzystania czerwonego krzyża. Fot. Archiwum

Symbol PCK coraz częściej jest używany w reklamie. Jak przekonuje organizacja, większości takich przypadków to działanie bezprawne.

Jak informuje Dziennik Polski, logo PCK wykorzystywany jest np. środkach komunikacji miejskiej, galeriach handlowych czy aptekach.  Krzyż symbolizuje humanitaryzm, bezstronność, neutralność, dobrowolność, niezależność, jedność i powszechność. Jego dysponentem jest Polski Czerwony Krzyż i nie może być używany bez jego zgody i wiedzy w celach marketingowych i sprzedażowych.

Krzyż był m.in powodem sporu PCK z  z Caritasem. O ile jednak Caritas bardzo pomaga ludziom, to - w opinii  PCK -istnieje obawa, że czerwony krzyż, jeden z najlepiej rozpoznawanych symboli w Polsce, z czasem zajmie w świadomości odbiorców miejsce, gdzieś pomiędzy autobusem miejskim a apteką na rogu.

Tymczasem wartość marki i logo to pieniądze. Apteka, która ma znak czerwonego krzyża na białym tle jest bardziej wiarygodna dla klientów. 

Więcej: www.dziennikpolski24.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH