Większość Polaków skłonna byłaby dopłacić, aby móc leczyć się nowocześniej - wynika z badań dla Grupy Roboczej na rzecz Innowacji w Opiece Zdrowotnej, które publikuje Gazeta Wyborcza.

54 proc. badanych deklaruje, że chętniej wybrałoby zabieg z wykorzystaniem najnowszej aparatury i metod niż zabieg nieodpłatny.

Przypomnijmy, że z raportu Grupy Roboczej wynika, że w latach 2003-07 liczba nowych leków wprowadzonych do leczenia była w Polsce ośmiokrotnie mniejsza niż w Czechach czy na Słowacji, pięciokrotnie mniejsza niż na Węgrzech.

Na jeden milion mieszkańców w Czechach przypadało w tym czasie 13 tomografów komputerowych, w Polsce – dziewięć. Mamy też dwukrotnie mniej rezonansów magnetycznych, a infrastruktura techniczna jest rozmieszczona nierównomiernie, co ogranicza dostęp do badań dużym grupom pacjentów.

Badanie dla Grupy Roboczej przeprowadził PBS DGA na próbie reprezentatywnej 1100 Polaków w wieku 18 i więcej lat z nadreprezentacją osób w wieku 50 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.