- Outsourcing pozwala na oszczędności już w pierwszej fazie wdrażania tego typu usług. Jeśli wcześniej firma zatrudniała własnych pracowników i wykonywała usługi porządkowe we własnym zakresie, to outsourcing w placówkach medycznych w dłuższym okresie pozwala na oszczędności nawet rzędu 15 proc. - mówi Tomasz Włudyka, dyrektor operacyjny Medi Staff (spółka z Grupy Kapitałowej Work Service).

- Jakie korzyści mogą czerpać placówki medyczne z outsourcingu usług porządkowych ?

Tomasz Włudyka: - Współpraca z wyspecjalizowaną firmą wykonujących outsourcing usług porządkowo-czystościowych pozwala wypracowywać najlepsze know-how i utrzymywać wysoką jakość realizowanej usługi w danej placówce. Takie rozwiązanie pozwala naszym klientom nie martwić się o organizacje dostaw materiałów higienicznych, dezynfekcyjnych i myjących, sprawność urządzeń myjących, wdrażanie nowych technologii.

Firma outsourcingowa bierze odpowiedzialność za pracowników, zatrudniając ich i zapewniając im dalszy rozwój i ciągłość realizacji usługi. W przypadku placówek medycznych do usług porządkowych dodajemy również pakiet usług związanych z opieką przy pacjencie (outsourcing usług medycznych – czyli przejęcia zespołu pielęgniarek lub salowych) i dzięki temu, że posiadamy status NZOZ, usługi te zwolnione są podatku VAT, co stanowi dodatkową korzyść dla klientów.

Outsourcing funkcji sprowadza się również do zmniejszenia obciążenia w działach kadr, zakupów i administracji, a to z kolei przekłada się na realne oszczędności u naszego Klienta.

- Na jak duże oszczędności można liczyć w przypadku outsourcingu usług porządkowych?

TW: - Outsourcing pozwala na oszczędności już w pierwszej fazie wdrażania tego typu usług. Jeśli wcześniej firma zatrudniała własnych pracowników i wykonywała usługi porządkowe we własnym zakresie, to outsourcing w placówkach medycznych w dłuższym okresie pozwala na oszczędności nawet rzędu 15 proc.

W przypadku pozostałych obiektów takich jak centra handlowe, magazyny, czy biurowce oszczędności mogą sięgać nawet do 20 proc. (oszczędności te uzyskujemy dzięki centralizacji zakupów, wdrażaniu nowych technologii, określania norm i ciągłych szkoleń pracowników).

Warto wziąć także pod uwagę koszty, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które realnie wpływają na funkcjonowanie danej placówki. Są to na przykład koszty związane z urlopami pracowników, czy zwolnieniami chorobowymi. Korzystanie z outsourcingu pozwala na redukcję tego rodzaju kosztów - firma zewnętrza zapewnia ciągłość realizacji usługi, monitorując na bieżąco koszty związane z absencją pracowników i wdrażając jednocześnie systemy motywacyjne poprawiające te wskaźniki.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH