25 lutego 2014 r. pisaliśmy w portalu Rynek Zdrowia o umowach zawieranych przez NFZ z prywatnymi świadczeniodawcami, m.in. z Sensor Cliniq w Warszawie. W naszym artykule przytoczyliśmy m.in. niektóre informacje podane wcześniej w tygodniku Wprost.

31 sierpnia br. wydawca tygodnika Wprost opublikował oświadczenie w sprawie publikowanych przez to czasopismo (od lutego do maja 2014 r.) artykułów o działalności Sensor Cliniq, przyznając, że podano w nich informacje, które nie były zgodne z prawdą.

Poniżej publikujemy w całości oświadczenie wydawcy tygodnika Wprost.

Na łamach tygodnika Wprost ukazały się następujące artykuły dotyczące, między innymi, działalności kliniki okulistycznej Sensor Cliniq z siedzibą w Warszawie: "Najzdrowsze przekręty" (opublikowany na portalu www.wprost.pl dnia 23 lutego 2014 r.), "Jeszcze zdrowszy przekręt" (opublikowany w tygodniku "Wprost" dnia 24 lutego 2014 r.), "Neumann - przypadek kliniczny" (opublikowany w tygodniku "Wprost" dnia 3 marca 2014 r.), "Kłamstwa ministra Neumanna" (opublikowany w tygodniku "Wprost" dnia 17 marca 2014 r.) oraz "łapówka na oko" (opublikowany w tygodniku "Wprost" dnia 12 maja 2014 r.).

W artykułach tych pojawiły się nieuprawnione twierdzenia jakoby klinika okulistyczna Sensor Cliniq "oszukiwała pacjentów", "naciągała swoich klientów na 1,5 mln zł", "wbrew prawu pobierała dodatkowe opłaty za leczenie refundowane przez NFZ", "pobierała opłaty za zabiegi teoretycznie finansowane przez NFZ", oraz że kontrakt kliniki Sensor Cliniq z NFZ na rok 2014 był "załatwiony".

W związku z powyższym oświadczamy, że wszystkie wskazane wyżej twierdzenia dotyczące Sensor Cliniq nie były zgodne z prawdą. Ubolewamy również, że stanowisko Sensor Cliniq nie zostało wyrażone w artykułach, o których mowa powyżej.

Jednocześnie informujemy, że postępowanie karne w sprawie podejrzenia popełnienia przestępstwa oszustwa na szkodę pacjentów zostało prawomocnie umorzone z powodu braku znamion przestępstwa. W uzasadnieniu zarówno prokurator, jak i sąd wskazali, że Sensor Cliniq nie oszukiwała ani swoich pacjentów, ani Narodowego Funduszu Zdrowia.

W żadnym razie nie było zamiarem tygodnika "Wprost" naruszenie dóbr osobistych Sensor Cliniq, w szczególności renomy i dobrego imienia kliniki. Szpital Sensor był przez tygodnik "Wprost" wielokrotnie nagradzany za najwyższy poziom usług świadczonych na rzecz pacjentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH